وزارت بهداشت زمان کار درمانگاه‌های منطقه آزاد ماکو را شبانه‌روزی کند

عین‌الله شریف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به برخی مشکلات مردم منطقه آزاد ماکو در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: بدلیل وسعت و گستردگی منطقه، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت شبانه روزی توسط درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی منطقه آزاد ماکو از مطالبات مهم شهروندان از مسئولان مربوطه است.

نماینده مردم ماکو٬ چالدران٬ شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت مراکز بهداشتی درمانی بازرگان هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری نابسامان است و حتی بسیاری از دهستان‌ها و بخش‌ها از این نظر نسبت به بازرگان از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان‌های ماکو و چالدران از نظر جغرافیایی در ارتفاعات واقع شده اند ضرورت دارد که مراکز بهداشتی درمانی آنها به آمبولانس‌های شاسی بلند مجهز باشد و در این ارتباط مذاکراتی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی صورت گرفته و برای ایجاد این امکانات قول مساعد گرفته شده است.

شریف پور خاطر نشان کرد: در بیمارستان‌های ماکو با مشکل کمبود متخصص و جراح مواجه بودیم که در این باره نیز دانشگاه علوم پزشکی استان مصمم به جبران کمبودهاست.

نماینده مردم ماکو٬ چالدران٬ شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تامین زیرساختهای مهمی چون جاده را از ارکان مهم توسعه منطقه آزاد ماکو خواند و بیان کرد: متاسفانه به علت مرزی بودن شهرستان ماکو و دیگر شهرهای منطقه، این خطه از کشور چندان مورد توجه قرار نگرفته و حتی از نظر راه در بدترین شریط قرار دارد به طوری که چالدران در میان 17 شهرستان آذربایجان غربی از منظر جاده‌ای در ردیف آخر قرار گرفته است.

وی افزود: راه نقش اساسی در بهداشت و درمان و دیگر شاخص های توسعه دارد بنابراین از دولت می‌خواهیم با رسیدگی به وضعیت راه‌های منطقه آزاد ماکو و چالدران زمینه ایجاد امکانات بهداشتی درمانی مطلوب را در این شهرستانها فراهم سازد.