۸۰ درصد زکات آذربایجان غربی به نیازمندان استان پرداخت
می‌شود

عزیز سهندی عصر امروز در مراسم تجلیل از عاملین و زکات دهندگان برتر این شهرستان ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: نامگذاری هفته وحدت و تأسیس کمیته امداد از ابتکارات امام راحل (ره) بود که به پلی ارتباطی میان مذاهب، مردم محروم و دولت تبدیل شده است.

سهندی گفت: فقر پدیده شومی است که از رژیم ستمشاهی به ارث رسیده و دامنگیر جامعه شده و به عنوان چهارمین بحران هزاره سوم بعد از بحران زیست محیطی، اجتماعی و هسته‌ای شناخته می‌شود.

وی با اشاره به این که 133 هزار فقیر در قالب 68 هزار خانوار در استان آذربایجان غربی وجود دارد، تصریح کرد: در سطح استان بیش از 80 درصد زکات به نیازمندان تخصیص پیدا کرده و 20 درصد آن به طرح‌های عام المنفعه تخصیص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به این که امروزه مسئولیت اجتماعی کمرنگ شده و به راحتی از کنار محرومیت رد می‌شوند اظهار داشت: با توجه به این که تعداد نیازمندان استان بالاست و کمکی که می‌شود رقم نازلی است بنابراین باید همت بالایی در این راستا صورت گیرد و از ظرفیت رسانه‌ها و مبلغین دینی برای تبلیغ این فرضیه الهی فراموش شده استفاده شود.

سهندی افزود: برای 10 هزار ایتام سطح استان با 25 هزار حامی هر ماه  یک میلیارد تومان پرداخت می‌شود که نیاز به فرهنگ سازی دارد تا این کمک‌ها بیشتر شود.

وی گفت: استان آذربایجان غربی با جمع آوری 16 میلیارد و هفتصد میلیون تومان رتبه نخست کشور و شهرستان بوکان با  23 میلیارد ریال در سال جاری رتبه دوم را بعد از شهرستان مهاباد در جمع اوری زکات در استان را دارد.