دانشجویان جدیدالورود علامه، حضوری آموزش می‌بینند

شجاع احمدوند، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی درباره برنامه ریزی‌های انجام شده برای دانشجویان نو ورود اظهار کرد: برنامه ریزی دانشگاه علامه طباطبایی برای دانشجویان نو ورود به اینصورت است که ۶ هفته اول را به صورت حضوری آموزش ببینند.

او افزود: تمام فرایند‌های انتخاب واحد برای دانشجویان به شیوه مجازی بوده و با تشکیل پرونده الکترونیکی ثبت نام آنان انجام خواهد شد.

احمدوند با اشاره به ثبت نام ترم دانشجویان نو ورود تصریح کرد: از همان روز ورود دانشجویان به هر دانشکده یک هفته را به منظور تکمیل فرایند ثبت نام اختصاص می‌دهیم؛ چرا که دانشجویان ورودی برای ثبت نام باید اصل مدرک دیپلم خود را به آموزش دانشکده تحویل دهند و در این فاصله زمانی به علت عدم فشار به دانشکده و جلوگیری از ازدحام جمعیت مجاز به انجام چنین کاری خواهند بود.

نحوه اختصاص خوابگاه به دانشجویان جدید الورود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی درباره اختصاص خوابگاه به دانشجویان نو ورود گفت: اتاق‌های یک نفره در خوابگاه برای دانشجویان در نظر گرفته ایم، چرا که تعداد آنان ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ نفر بوده و به اینصورت باید سلامت شان حفظ شود، همچنین جشن ورودی دانشجویان جدید هم با هماهنگی‌های معاونت فرهنگی دانشگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

احمدوند ادامه داد: پایه و اساس آموزش‌های دانشجویان را در دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مجازی قرار داده ایم، اما اگر استادی بنا به ماهیت درس خود مانند دروس عملی خواهان برگزاری کلاس حضوری بود این اجازه را به او طی مدت ۶ هفته خواهیم داد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که در حال انجام پایان نامه‌های خود هستند با برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی دانشگاه و اطلاع رسانی به معاونت دانشجویی می‌توانند به مدت ۲۰ روز فعالیت‌های خود را در دانشگاه با همیاری استادان انجام دهند، البته این یک سیستم هتلینگ بوده و برنامه مستقر طولانی مدت نیست.

او درباره وضعیت اینترنت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مخابرات برای استادان پیامی ارسال کرد که در آن از ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان خبر می‌داد و آن‌ها با پر کردن فرم‌های مربوطه به صورت مجازی مشتاق دریافت این هدیه بودند، اما تاکنون خبری از فعال شدن آن نرسیده است.

احمدوند در پایان یادآوری کرد: با پیگیری‌هایی که در ترم گذشته انجام دادیم به این موضوع برخورد کردیم که بخشی از تعرفه اینترنت آموزش‌های مجازی برای دانشجویان رایگان و بخشی دیگر هزینه بر بوده است، اما در پایان بنده متوجه نشدم که وضعیت اینترنت دانشجویان رایگان شد یا خیر. مخابرات اعلام کرده است که به دانشجویان همانند استادان اینترنت رایگان تعلق خواهد گرفت اما تاکنون خبری از این وضعیت نبوده است.