به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران با ارایه گزارشی در خصوص فعالیتها و عملکرد برنامه های این سازمان با اشاره به ارتقاء نظم عمومی و سرعت در رسیدگی به تصادفات در سال گذشته گفت: ۱۰۱ هزار و ۳۱۰ راننده تهرانی ۵۲۰ هزار و ۴۰۲ نمره منفی دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۳۱۲ گواهینامه به دلیل این نمرات منفی به طور موقت توقیف و از یک ماه تا یک سال از رانندگی در شهر تهران محروم شدند.

رحیمی ادامه داد: از ۳۲۰ نفر از رانندگانی که تست عدم هوشیاری به دلیل استعمال الکل گرفته شد ۴۸ مورد جواب مثبت بود که جریمه‌های ۲۰۰ هزار تومانی، ‌ یک سال محرومیت از رانندگی و توقیف خودرو شدند.

رئیس پلیس راهور شهر تهران با بیان اینکه در سال ۹۰گذشته ۲۴۳ درصد صحت عمل پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران افزایش داشته است، گفت: رشوه بگیران به دستگاههای قضائی معرفی و ماموران راهنمایی و رانندگی دو برابر مبلغ رشوه پاداش گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر سرمایه گذاریها در حوزه راهنمایی و رانندگی به آموزش اختصاص یافته است گفت: ‌ برای آموزشهای درون سازمانی ۷۶۶ هزار نفر ساعت و برای آموزشهای برون سازمانی ۳ هزار و ۵۸۷ نفر ساعت برنامه آموزشی انجام شد.

سردار رحیمی با اشاره به بنرهای تبلیغاتی راهنمایی و رانندگی گفت: این هشدارهای آموزشی هر کدام در حد چندین مامور موثر بود. همچنین ما کاهش تخلفات را با افزایش سطح آموزش شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات در محدوده طرح ترافیک دو برابر افزایش داشته است، گفت: ‌ دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌ها از ۶۴ دوربین به ۱۶۷ دوربین در ۱۶ بزرگراه افزایش یافته و ۴۱ درصد تخلفات توسط دوربین و ۲۸ درصد توسط اخطاریه و ۳۱ درصد به روش‌های جدید ثبت می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهر تهران با بیان اینکه در سال ۹۰،۵۳ درصد کاهش وقوع تصادفات را در تهران داشتیم گفت: ۱۴۰ نفر در تصادفات فوتی کاهش داشتیم که ۲۰ درصد تصادفات ما فوتی، ۱۸ درصد جرحی و ۶۳ درصد خسارتی بودند.

وی با اشاره به مناطق پرخطر تصادفات منجر به فوت گفت: مناطق ۲۱،۲۲، ۴ و ۹ مناطق پرخطر تصادفات فوتی هستند و هرچه به مرکز شهر نزدیک می‌شویم تصادفات خطرناک کاهش پیدا می‌کند.

سردار رحیمی از راه اندازی ۸۰ واحد رسیدگی به اعتراضات جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: ‌ ۸۳ هزار و ۱۴۳ فقره اعتراض در سال گذشته رسیدگی شد.

به گفته وی فرماندهی پارکبان‌ها، ایجاد کنترل مکانیزه فضاهای پارک حاشیه‌ای و ساماندهی موتورسیکلتها از دیگر پروژه‌های راهنمایی و رانندگی در سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور شهر تهران با اشاره به طرح ساماندهی موتورسیکلتها گفت: سال گذشته در طرح ویژه‌‌ای ۲۳۰ هزار موتورسیلکت را متوقف که به ۷۰ هزار راکب موتورسیکلت آموزش داده و موتورهای آنان را به پارکینگ منتقل نکردیم.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۴۲ معبر با همکاری شهرداری اصلاح هندسی شده‌اند، گفت: طرح برخورد با متخلفان شبانه و خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش جدی تر از سالهای پیش دنبال می شود.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ۴.۵ میلیون عکس خودروهای متخلف از سنوات گذشته باقیمانده بود که با تاخیر به صاحبان آنان ارسال میشد، افزود: در حال حاضر این وضعیت به صفر رسیده و ما در نهایت طی ۷۲ ساعت برگه تخلف را به متخلفان میرسانی.