ارائه خدمات مشاوره به سربازان در دوران آموزش سربازی ناجا

سردار احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران در راستای آغاز هفته ناجا اظهار کرد: هدف هفته نیروی انتظامی آن است که گفتمان امنیت و سلامت را در کشور توسعه دهد.

او با بیان اینکه پلیس با توجه به امنیت و تغییراتی که در حوزه امنیت ایجاد می‌شود، باید ادبیات جدید را به جامعه منتقل کند، گفت: کنترل بیماری کرونا به عزم ملی بیش از گذشته نیازمند است و جدی نگرفتن آن موجب بالا رفتن آمار تلفات می‌شود.

سردار نوریان ادامه داد: اولویت کشور برقراری امنیت در کنار سلامت است، چراکه احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است.

او افزود: اسفند ماه سال گذشته زمانی که با بیماری مواجه شدیم، پلیس تلاش کرد استرس مردم را کنترل کند و التهابات و تنش مردم را با امنیت روانی مدیریت کند.

سردار نوریان تصریح کرد: در این زمان مشاهده کردیم که احتکار، قاچاق و گرانی اقلام مهم و مورد نیاز مردم به وجود آمد و پلیس امنیت اقتصادی وارد عمل شد.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه در روزهای کرونایی پلیس فتا نیز وارد عمل شد و با شایعه پراکنی‌ها و باور‌های غلط مقابله کرد، افزود: ما تنها دستگاهی بودیم که سه مستند سواد سلامت را ساختیم.

او با بیان اینکه با آغاز سال جدید پلیس شعار «سلامت خانواده، امنیت جامعه» را در دستور کار قرار داد، گفت: یگان ویژه با مأموریت سنگینی که دارد، عملیات گندزدایی و رفع آلودگی فیزیکی را از معابر برطرف کرد.

سردار نوریان با بیان اینکه وزیر بهداشت امروز در ستاد فرماندهی ناجا حضور پیدا می‌کند و از خانواده‌های شهدای سلامت ناجا تقدیر به عمل می‌آید، تصریح کرد: همچنین با بیمارستان‌های ناجا ارتباط ویدئو کنفرانسی برقرار می‌شود و آن‌ها گزارش عملکردی را به وزیر بهداشت ارائه می‌کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: هر موضوعی که در جامعه مطرح می‌شود پلیس پای کار آن است و ما برای رعایت بهداشت مردم جامعه درصدد تقابل با آن‌ها نیستیم و اگر موردی مشاهده شود، اول از همه به افرادی که ماسک ندارند، ماسک تحویل داده می‌شود.

سردار نوریان گفت: پلیس خواست جدی نظام را با گفتار صحیح و دلسوزانه به مردم منتقل می‌کند و اگر عده‌ای بخواهند تک روی کنند، با احترام با آن‌ها برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره را وارد آموزش سرباز خواهیم کرد، گفت: از مجموع ۱۴ هزار شهید ناجا، ۴ هزار شهید مربوط به پلیس مبارزه با مواد مخدر هستند.

سردار نوریان با بیان اینکه در این هفته دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با علما، روحانیون، مراجع وه مچنین برگزاری نشست علمی با اساتید و نخبگان علمی، فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد، گفت: تجدید میثاق فرماندهان، مدیران و کارکنان با آرمان‌های امام خمینی (ره) و بیعت مجدد با فرماندهی معظم کل قوا "مدظله العالی" و همچنین عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای انقلاب اسلامی در سراسر کشور نیز از برنامه‌های ما در هفته پیش رو است.

سردار نوریان گفت: تجلیل از کارکنان خدوم ناجا و خانواده‌های آن‌ها، بازنشستگان، ایثارگران، پیشکسوتان، نخبگان و چهره‌های فرهیخته دینی، فرهنگی، علمی و ورزشی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شامخ خانواده معظم شهدا و مدافعان حریم نظم و امنیت از دیگر برنامه‌های هفته ناجا است.

سخنگوی ناجا گفت: همچنین در این هفته از کتاب زندگینامه شهدای ناجا و ۱۰ طرح جدید فناورانه و هوشمندسازی در حوزه‌های مختلف ناجا رونمایی می‌شود.

او افزود: افتتاح بیش از ۱۱۰ پروژه عمرانی در سراسر کشور توسط فرمانده نیروی انتظامی به صورت ویدئو کنفرانس، همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی گام دوم انقلاب با محوریت پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا از جمله برنامه‌های این هفته است.

سردار نوریان، "امنیت نرم افزاری" را رویکرد غالب در تولیدات هنری و رسانه‌ای هفته ناجا برشمرد و از تولید و پخش ۶ تله فیلم در قالب جشنواره فیلم‌های پلیسی هفته ناجا با عناوین " نقاب، لارو، چشم سوم، دختر الهام، کارتن خواب و ... " از شبکه ۳ سیما خبر داد.

سردار نوریان ادامه داد: بنیاد تعاون ناجا شبانه روز در خدمت خانواده کارکنان ناجا است و برنامه‌هایی برای آن‌ها دارد.