حمایت قاطعانه دستگاه قضا از مقابله ناجا با قاچاق

رضا صفایی شامگاه امروز در آیین تجلیل از مجموعه نیروی انتظامی این جزیره در سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: نیروی انتظامی در بین دستگاه‌های مختلف بیشترین ارتباط را با دستگاه قضایی دارد.

وی افزود: اقتدار، تدبیر و مهربانی سه رکن نیروی انتظامی است که از مجرای آن نظم و امنیت در جامعه تقویت خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم تصریح کرد: رائفت و مهربانی پلیس، مردمی بودن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش نمود می‌بخشد.

صفایی ادامه داد: هماهنگ بودن با مراجع قضایی، نظارت بر زیرمجموعه و بازداشتگاه‌ها، آموزش مستمر نیروها، برخورد قاطع با مفسدان و قاچاقچیان از مهمترین مولفه‌هایی است که باید یگان‌های نیروی انتظامی مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا با قاطعیت از برخورد نیروی انتظامی با قاچاقچیان و مفسدان حمایت می‌کند و آزرده خاطر بودن این قشر از دستگاه قشا و نیروی انتظامی امری بدیهی است.

دادستان عمومی و انقلاب قشم با تاکید بر رعایت رافت اسلامی در مواجهه با مردم، بیان کرد: پلیس باید همچون پدری مهربان، پناهگاه شهروندان باشد.

نیروهای نظامی دژی مستحکم و پناهگاه مردم‌اند

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه قشم نیز در این آیین با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع)، اظهار داشت: سربازان و نظامیانی که زیر مجموعه حاکم اسلامی باشند همچون دژی مستحکم و پناهگاهی برای مردم هستند.

وی افزود: نیروهای نظامی و انتظامی زینت بخش مدیران هستند و نفوذ و اقتدار را برای مسوولان به ارمغان می‌آورند.

امام جمعه شهرستان قشم ادامه داد: این یگان‌ها با تامین امنیت و فراهم آوردن بستر عمل به فرایض باعث عزت دین خواهند بود و با ایجاد امنیت راه‌ها تسهیل‌گر توسعه هستند.

طی این آیین فرماندهان و معاونین یگا‌ن‌ها مختلف نیروی انتظامی و پایگاه دریابانی قشم از سوی سازمان منطقه آزاد قشم با اهدای لوح و شاخه گل تجلیل شدند.