واکنش سردار کمالی به اظهارات مجری برنامه تهران 20

سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح  در واکنش به اظهارات مجری برنامه تهران 20 که سربازان را بیکار تلقی کرده بودند، اظهار داشت: نادیده گرفتن زحمت و جانفشانی سربازان که بعضاً بیش از یک‌هزار کیلومتر از خانه و شهر خود دور هستند در یک جلسه غیرکارشناسی و گفتن این موضوع که از سر بیکاری به آنها کار می‌آموزند؛ جمله‌ای غیرمنصفانه و دور از اخلاق است. 

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه تصریح کرد: متأسفانه در برنامه تهران 20 که در سوم آبان پخش شد، مجری برنامه از روی جهل و ناآگاهی یا مغرضانه ادعا کرد که «چون سربازان بیکارند و برای آنها کاری ندارند، می‌خواهند به آنها کار یاد بدهند» در صورتی که سرباز،یکی از ارکان توان رزم نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور است. 

وی به بحث توانمندسازی و مهارت‌آموزی و کمک به ورود سربازان به بازار کار به پاس ایثار و جانفشانی‌شان در طول مدت خدمت سربازای اشاره و تصریح کرد: سربازان در حین انجام مأموریت‌های محوله، آموزش‌های مهارت‌آموزی را می‌بینند، به عبارتی دستگاه‌های کشوری همانند سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و... از ظرفیت سربازان استفاده کرده و به جواان آموزش می‌دهند. 

سردار کمالی ادامه داد: این حق سربازان است که وقتی از بهترین دوران خود برای دفاع از کشور استفاده می‌کنند، دستگاه‌های کشوری و لشکری نیز در طول خدمت به آنها کاری یاد بدهند تا با استفاده از فن و حرفه آموخته شده با هدایت و حمایت تسهیل‌گری بعد از سربازی به اشتغال دست یابند. 

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه اعلام کرد: این مایه تعجب و تأسف است که در یک برنامه غیرکارشناسی، حرفه‌آموزی و توانمندسازی سربازان بدون حضور کارشناس قرارگاه مهارت‌آموزی مورد انتقاد ناآگاهانه قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: سربازان در دفاع از عزت، استقلال، تمایت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش پررنگ و تأثیرگذاری دارند. 

سردار کمالی خاطرنشان کرد: امروز سربازان در مرزها، گروهبا‌ن‌ها، گردان‌ها، تیپ و هنگ‌ها، پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها برای دفاع از کشور و برقراری نظم و امنیت تلاش و فداکاری کرده و هر ساله تعدادی شهید و جانباز می‌شوند؛ بیکار تلقی کردن این قشر عظیم و ایثارگر توهین به سربازان است.