انتقاد عطا از تغییرات وسیع و مستمر در نامگذاری معابر

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره مصوبات کمیسیون فرعی نامگذاری خیابان ‌ها و معابر پایتخت گفت:‌رویکرد تغییرات وسیع و مستمر در نام‌های معابر هویت شهر را با چالش مواجه می‌کند. تغییر نام‌های در برخی موارد موجب می‌شود به لحاظ هویتی شهروندان در شناخت شهر دچار سردرگمی شوند.

وی افزود: تکراری بودن نام بن‌بست در یک گوشه شهر به چه موضوعیتی می‌زند که نام آن را تغییر می‌دهیم آن هم نامی که بعد از گذشت سال‌ها در اذهان اهالی محل ثبت شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اگر نام شهیدی را بر معبری بگذاریم اما اهالی محل همچنان همان نام قدیم را بگویند و برای نام جدید پذیرش نداشته باشند آیا این موجب بی‌حرمتی به نام شهید نمی‌شود؟

اعطا گفت: کمیسیون نامگذاری به سمت اصلاح و هرس اسامی در شهر پیش برود نه اینکه هر بار با لیست انبوهی با تغییر نام‌ها مواجه باشیم مردم با برخی نام‌ها به لحاظ فرهنگی تعلق خاطر دارند و نباید آن دسته از اسامی که در اذهان تثبیت شده را تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون نامگذاری یکی از کمیسیون‌های فعال شورا است و بررسی کارشناسی خوبی انجام می‌دهد اما بحث بر سر رویکردها و سیاست‌ها است که به لحاظ فرهنگی و هویتی چالش‌زا خواهد بود.