نتیجه تست واکسن کرونا بر مردم چین

 رئیس شرکت سینوفارم به تازگی در یک کنفرانس اعلام کرده که ۱۰۰ هزار نفر واکسن کرونا این شرکت را دریافت کرده‌اند و هیچ کدام از آن‌ها با عوارض جانبی مواجه نشده‌اند. به گفته لیو، افرادی که این واکسن را دریافت کرده و به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند نیز به این بیماری مبتلا نشده‌اند.

در این میان برخی کارکنان کمپانی‌های مختلف چینی مانند شرکت «ملی نفت چین»، شرکت «پتروشیمی چین» و همچنین هواوی نیز این واکسن را دریافت کرده‌اند. طبق اعلام رئیس سینوفارم، از ۹۹ کارمند هواوی در مکزیک، ۸۱ نفر آن‌ها واکسینه شده‌اند و افراد دیگر در هنگام شیوع کرونا به این بیماری مبتلا شدند.

۸۱ نفری که واکسن سینوفارم را دریافت کرده بودند، به کووید-۱۹ مبتلا نشدند که از عملکرد مناسب آن خبر می‌دهد. این نتایج نشان می‌دهد که احتمالا در آینده نزدیک شاهد عرضه عمومی واکسن کرونا این کمپانی چینی خواهیم بود.

واکسن کرونا

لیو اعلام کرده که از ماه ژوئن، فاز سوم آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا این شرکت در کشورهای مختلف شامل امارات متحده عربی، مصر، بحرین، پرو و مراکش با بیش از ۵۰ هزار شرکت‌کننده در حال انجام است.

نتایج آزمایش‌ها باعث شده که امارات متحده عربی، بحرین و کشورهای دیگر برای استفاده اضطراری از این واکسن مجوز صادر کنند. رئیس هیئت مدیره سینوفارم در ماه مارس این واکسن را دریافت کرد و به گفته او، تا به امروز با مشکلی مواجه نشده است. به اعتقاد وی، این نمونه‌ها و اطلاعات علمی تاثیرگذاری واکسن این شرکت را تایید می‌کنند.

سینوفارم تا پایان سال جاری میلادی ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را تولید خواهد کرد و انتظار می‌رود میزان تولید در سال آینده به ‍۱ میلیارد دوز برسد تا مردم چین در سراسر کشور به آن دسترسی پیدا کنند.

در حال حاضر چین به سه واکسن برای استفاده اضطراری مجوز داده و در اختیار افرادی مانند کادر درمان و دیپلمات‌هایی که به کشورهایی با شیوع گسترده کرونا سفر می‌کنند، قرار گرفته است. در گذشته قیمت این واکسن مشخص شده بود.