علت مسدود بودن سامانه ثبت نام کمک هزینه معیشتی

 حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر درباره علت مسدود بودن سامانه ثبت نام کمک هزینه معیشتی، اظهار کرد: فرایند رسیدگی به درخواست‌ متقاضیان بسته معیشتی در پایگاه رفاه ایرانیان صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پایگاه رفاه ایرانیان، ۴۶ زیر پایگاه دارد که همه این اطلاعات توسط وزارت رفاه تولید نمی‌شود و ارگان‌های مختلف این اطلاعات را برای ما ارسال کرده‌اند.

وی افزود: اطلاعات تعداد سفر‌های خارج از کشور را از پلیس گذرنامه ، خودرو‌ها و پلاک‌های به ثبت رسیده را از ناجا و اطلاعات مالیات را از سازمان امور مالیاتی دریافت می‌کنیم همچنین بیمه مرکزی، آموزش و پرورش، ثبت احوال، ثبت اسناد و ... به ما اطلاعات می‌دهند و تمام اطلاعات این پایگاه بزرگ هیچکدام توسط وزارت کار به تنهایی تامین می‌شود.

شمس گفت: متاسفانه ارسال دیرهنگام اطلاعات توسط دستگاه‌های مختلف مانند؛ صنوف، اتاق‌ بازرگانی، گمرک و ... باعث شده به موقع نتوانیم لیست مشمولان بسته معیشتی را به روز رسانی کنیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هر زمان که این اطلاعات به موقع به دست ما برسد فرایند بررسی مشمولان بستته معیشتی بر سر زمان تعیین شده طی می‌شود، ادامه داد: به همین دلیل دریافت این اطلاعات و یکسان‌سازی آن‌ها زمان برد و به جای ۱۵ آبان ماه مجبور هستیم، ۱۵ آذرماه را برای به‌روزرسانی لیست مشمولان بسته معیشتی مدنظر قرار دهیم.