ریشه اصلی دشمنی‌ها و جنایت‌ها رژیم آمریکا است

علی باقری معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه دربرنامه پرونده ویژه شبکه ۳ سیما اظهار کرد: در قضیه ترور شهید فخری‌زاده صرفاً رژیم صهیونیستی متهم نیست و ریشه اصلی دشمنی‌ها و جنایت‌ها رژیم آمریکا است.

وی افزود: منشا اصلی اگر رژیم صهیونیستی هم باشد بدون اجازه آمریکایی‌ها آب هم نمی‌خورند و اختیاری ندارند؛ در عرصه تحریم اروپایی‌‌ها با آمریکایی‌ها‌ همکاری می‌کنند و در عرصه ترور، صهیونیست‌ها و برخی عوامل دیگر تروریستی.

باقری گفت: این گروه‌های تروریستی همین الان در کشورهای اروپایی اجازه فعالیت دارند و آزادانه فعالیت می‌کنند. در ترور شهید سلیمانی کدام کشور اروپایی این ترور را محکوم کرد؟ خیلی‌ها سکوت کردند و آنها هم که حرف زدند گفتند در پاسخ به اقداماتی بود که شهید سلیمانی انجام داده بود، اگر همه توجه‌ها را به رژیم صهیونیستی جلب می‌کنیم نباید حواسمان از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها منحرف شود.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه یادآور شد: چندی قبل در وین یک اقدام تروریستی شکل گرفت،غیر از کشورهای اروپایی دبیر کل سازمان ملل رسما بیانیه داد و ترور را محکوم کرد؛ چرا الان محکوم نمی‌کنند؟ الان دبیر کل سازمان ملل،مسئولین حقوق بشری در ژنو، رئیس شورای حقوق بشر و کمیساریای عالی حقوق بشر و مسئولین کشورهای اروپایی در جایگاهی هستند که باید این ترور را محکوم کنند و در جایگاه پاسخگویی هستند. اگر آنها در این زمینه اقدامی نکنند عملا به معنی ترویج و تشویق تروریسم است، نمی‌شود با تروریسم دوگانه برخورد کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: سرلشکر باقری در بیانیه‌ تاکید کردند انتقام این جنایت را از عاملانش خواهیم گرفت؛ دنیا بویژه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌دانند نیروهای نظامی ما وقتی حرفی می‌زنند حتما انجام می‌دهند. صهیونیست‌ها و طرف‌های دخیل در این ترور باید منتظر انتقام سخت از طرف دستگاه‌های ذیربط باشند. در دستگاه قضایی به صورت جدی این قضیه را در دستور کار داریم، امروز هم بحث‌هایش انجام شد.

باقری تصریح کرد: خیلی از ظرفیت‌های حقوقی بین‌المللی در دست قدرت‌های غربی است و دریچه‌هایی وجود دارد که می‌شود از آن ظرفیت‌ها استفاده کرد،ما باید هوشمندی داشته باشیم تا بتوانیم از آن‌ها استفاده حداکثری کنیم. در قضیه ترور شهید سلیمانی غربی‌ها جلوی خیلی از عرصه‌ها را می‌گیرند. یکی از گزارشگران ویژه موضوعی شورای حقوق بشر که مربوط به قتل‌های خودسرانه است در تیرماه امسال گزارشی را در مورد شهادت شهید سلیمانی منتشر کرد و تصریح کرد این اقدام غیرقانونی و خلاف حقوق بین‌الملل است و آمریکایی‌ها هیچ توجیهی برای این اقدام(شهادت سردار سلیمانی) نداشتند. آمریکایی‌ها اعتراض کردند و این گزارشگر گفت من تابع حقوق بین‌الملل هستم نه آمریکا؛ دو روز پیش چون دیدند نمی‌توانند نظرش را عوض کنند او را مجبور به استعفا کردند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: به طور جدی از همه ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده می‌کنیم. پایان ریاست جمهوری ترامپ آغاز رسیدگی جدی به جرایم و جنایاتی است که ترامپ علیه ملت ایران بویژه ترور شهید سلیمانی انجام داد. پایان ریاست جمهوری ترامپ آغاز عملیات جدی حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران است. به ترامپ توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهد از پیگیرد جمهوری اسلامی در امان بماند یک اتاقی از بایدن اجاره کند و در کاخ سفید بماند.