جذب ٢۵ هزار نفر در سال جاری

 محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست گفت‌وگوی تحولی هفته با رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه‌هایی است که بیشترین هماهنگی را با آموزش وپرورش دارد؛ چراکه ما دستگاهی پهن پیکر هستیم.

او ادامه داد: کار‌های متمایزی نسبت به سایر دستگاه‌ها با سازمان بازرسی داریم. در فعالیت‌هایی که همه مسیر‌های قبلی مسدود شده است و باید مسیر‌های جدیدی بسازیم که نیازمند هماهنگی و همکاری با سازمان بازرسی کل کشور است، زمینه همکاری مساعد است.

سرمایه اصلی ما اعتماد  جامعه است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری مشترک با سازمان بازرسی در مورد آموزش نیروی انسانی، بیان کرد: در مواردی که مورد توجه سازمان بازرسی است این کار انجام می‌شود. همچنین در مورد قوانینی که معطل مانده است هم همکاری مشترکی با این سازمان خواهیم داشت؛ چراکه سرمایه اصلی ما اعتماد جامعه است.

حاجی‌میرزایی درباره چگونگی برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول دانش آموزان گفت: در این مورد جلسات متعددی در آموزش و پرورش داریم و تجربیات مختلف را بررسی می‌کنیم. با توجه به اینکه با وضعیت ثابتی رو به رو نیستیم طبق صلاحی دید ستاد کرونا پیش می‌رویم. با نظر ستاد ملی کرونا تا قبل از زمان امتحانات شیوه برگزاری آزمون‌ها معلوم خواهد شد.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هم آزمون حضوری و هم آزمون غیرحضوری را در دستور داریم، تصریح کرد: از روش‌های اطمینان بخش کمک می‌گیریم تا ارزیابی دقیقی از میزان یادگیری دانش آموزان داشته باشیم.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: حجم مطالب درسی و محتوای آموزشی دانش آموزان برای امتحان کاهش نمی‌یابد و پیشنهاد ما برای برگزاری امتحانات اول و ١۵ دی ماه است.

او تصریح کرد: ارزیابی از آزمون‌های برگزار شده قبلی این است که تعداد شرکت کنندگان در آزمون‌ها و نمرات آن‌ها افزایش یافته است، این در حالی است بخشی از سال گذشته مجازی بود.

جذب ٢۵ هزار نفر در سال جاری

وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام نیرو‌های تعیین تکلیف شده بیان کرد: همه مواردی که قانون حکم کرده است بخشی امسال و بخشی سال آینده استخدام می‌شوند. امسال ٢۵ هزار نفر جذب می‌کنیم و سال آینده بخش باقی مانده جذب خواهند شد، در واقع راجع به کسانی که حکم قانونی دارند جای نگرانی وجود ندارد.

او درباره جمع آوری بخاری‌های نفتی بیان کرد: اقداماتی برای حذف بخاری‌های غیراستاندارد انجام شده است که کار بزرگی بود. در تمام مناطقی که دسترسی به گاز دارند بخاری نفتی جمع شده است، در مواردی هم که ظرفیت گازرسانی وجود نداشت امسال ظرفیتی در قانون بودجه پیش بینی شده است که با همکاری وزارت نفت و برنامه و بودجه برای تکمیل این موارد اعتبارات همین روز‌ها اختصاص پیدا می‌کند و فرصت سال جاری برای خداحافظی با تمام سیستم‌های غیراستاندارد مناسب است.