پیشنهاد اعطا به شهردار تهران

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره وضعیت پرستاران در کشور اظهار داشت: در ماه‌های اخیر همه اعضای کادر درمان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا بوده‌اند، از جان خود برای مردم مایه گذاشتند.

وی بیان داشت: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تعداد زیادی از پرستاران جان خود را در این راستا از دست داده و تاب و توان کار از آنها گرفته شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به دیدار روز گذشته خود با اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری گفت: در این دیدار در زمینه مشکلات پرستاری در ایام کرونا صحبت‌هایی انجام گرفت و بر همین اساس به دولت و وزارت بهداشت درباره شیوه مواجهه با پرداخت معوقات و حق و حقوق جامعه پرستاری تذکر می‌دهم.

اعطا گفت: بر اساس آمارهای رسمی یکی از مسؤولان در ماه‌های اخیر درخواست گواهی برای مهاجرت میان پرستاران سه برابر شده است البته در جلسه روز گذشته عنوان شد این آمار مهاجرت چند ده برابر افزایش یافته است.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش درخواست مهاجرت پرستاران عدم پرداخت به موقع حق و حقوق و معوقات‌شان است و در شرایط کرونا متأسفانه معوقات آنها به موقع پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به انتشار خبری درباره پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر اینکه قطارها و کشتی‌ها به مناسبت روز پرستار در 30 آذر سوت بزنند گفت: این پیشنهاد با واکنش تندی از سوی فعالان این حوزه مواجه شده چرا که مطالبه پرستاران مسائل دیگری است.

اعطا خاطرنشان کرد: سراها و خانه‌های سلامت می‌تواند به عنوان مرکزی برای توزیع خدمات پرستاری باشد و شهرداری این امکان را دارد که از این ظرفیت استفاده کند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حدود 50 هزار پرستار بیکار در سطح کشور داریم که اگر 10درصد آنها در تهران باشند 5 هزار پرستار بیکار در پایتخت وجود دارد و می‌توان از این افراد در شرایط کنونی در سطح محلات بهره‌مند شد که در این زمینه نامه‌ای خطاب به حناچی شهردار تهران تهیه کرده‌اند.