ترخیص ۳۰۰۰ موتوررسوبی از پارکینگ‌ها

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در ادامه نشست خبری اظهار داشت: حدود 50 تا 60 درصد از حوادث حوزه درون شهری ما خصوصا در ایام کرونا مربوط به موتورسواران متخلف است؛ موتورسوارانی که کلاه سر خود نمی گذارند و وارد خط ویژه شده و خلاف جهت می روند و این تخلفات باعث بروز حوادث می شوند و از همه مهم تر انضباط شهری را بر هم می ریزند لذا این طرح طرحی فرهنگی است و می تواند کمک بسیار زیادی به ارتقا فرهنگ ترافیک در سطح شهر تهران نماید.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : امیدوارم این طرح تداوم داشته باشد و تاثیر خود را بخوبی بگذارد و این روش جدید میزان تخلفات موتورسواران متخلف را کاهش دهد.

وی در خصوص سرنوشت موتورهای رسوبی در پارکینگ‌ها تصریح کرد : طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی و طرح های گذشته همچنان پابرجاست؛ بیش از سه هزار موتورسیکلت رسوبی از ابتدای اجرای طرح از پارکینگ‌ها ترخیص شده و به محض آنکه فرد و مالک با حداقل مدارک هم مراجعه کرده است موتورسیکلت در اختیار فرد قرار گرفته است تا باری از روی دوش خانواده ها برداشته شود.

سردار حمیدی گفت : برای اجرای طرح موتوریار سه ماه است که برنامه ریزی شده و با مراجع قضایی و بیمه ها هماهنگی های لازم صورت پذیرفته و زیرساخت های لازم مهیا و 60 نقطه از تهران را برای اینکار آماده سازی کردیم که به مرور به تمام معابر و تمام ساعات گسترش خواهد یافت و تا زمانیکه بتوانیم آنرا اجرا کنیم ادامه خواهیم داد.

سردار حمیدی درخصوص علت خاموش شدن چراغ برخی از بزرگراه‌های پایتخت در ساعات منع تردد شبانه گفت: جریان برق بزرگراه‌ها در دست پلیس نیست واین موضوع با شرکت توانیر است، ما مخالفت خودمان را با این موضوع اعلام کردیم اما آنها به ما گفتند که یکسری مشکلات دارند و باید زیرساخت‌های خود را تعمیر کنند. 

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: طبیعی است در شرایط عدم نور کافی، مشکلاتی ایجاد می‌شود وما هم مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم؛ همچنین پیگیر تامین نور در دیگر معابر و گذرگاه‌ها نیز بوده و پیگیری های لازم  را انجام داده ایم تا این موضوعات حل و فصل شود.