فواید پوست پرتقال

 بیشتر افراد پوست پرتقال را دور می‌ریزند اما جالب است بدانید پوست پرتقال مزایای زیادی برای سلامتی ، زیبایی و غیره دارد. مسلماً پوست پرتقال بهترین قسمت میوه برای مصرف است، اما تعداد کمی از افراد پوست پرتقال را مصرف می‌کنند. پوست پرتقال دارای برخی مواد شیمیایی، فلاونوئید‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها و همچنین ویتامین A، B، C، مس، کلسیم و منیزیم است. در حالی که خوردن میوه آبدار متداول‌ترین روش برای لذت بردن از این میوه است، چند روش وجود دارد که می‌توانید پوست پرتقال را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

فواید پوست پرتقال

به کاهش وزن کمک می‌کند، شدت آلرژی را کاهش می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، از ایجاد لک‌ها و چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند و فشار خون را کاهش می‌دهد.

مراقبت از پوست

مملو از ویتامین E و آنتی اکسیدان‌های بی نظیر است، استفاده از پوست داخلی به طور مستقیم بر روی پوست صورت می‌تواند التهاب را از بین ببرد، در عین حال به جلوگیری از چین و چروک و لکه‌های پیری نیز کمک می‌کند.

آلرژی

پوست پرتقال علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به دلیل ترکیبات فعال موجود در آن، می‌تواند واکنش‌های آلرژیک را سرکوب کند.

سلامت قلب و عروق

به دلیل داشتن مقادیر کافی فیبر و بسیاری از مواد مغذی مختلفپ در پوست پرتقال، خوردن آن می‌تواند باعث سلامت قلب و عروق شما شود و به کاهش فشار خون و جلوگیری از تجمع کلسترول کمک کند.

آسم

نوشیدن عصاره پوست پرتقال در چای یا به صورت پودر شده، می‌تواند التهاب دستگاه‌های تنفسی را تسکین دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پوست پرتقال با ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های مختلف قادر به تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر طیف وسیعی از عوامل بیماری زا، سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند.

چگونه از پوست پرتقال استفاده کنیم؟

 

به صورت موضعی پوست پرتقال را به پوست خود بزنید.

پوست پرتقال را در سس‌ها و خورش‌های مختلف بجوشانید.

پوست پرتقال را خشک کرده و سپس آن را، آسیاب کنید.

می‌توانید آن را به مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و حتی آب حمام برای اسکراب اضافه کنید.

دم کرده چای از پوست پرتقال و همچنین جویدن مستقیم آن‌ها برای سلامت دهان و دندان مفید است.

عوارض جانبی پوست پرتقال

مصرف مقدار زیاد پوست پرتقال باعث عوارض جانبی مانند سردرد، مشکلات بینایی و ضعف بدنی می‌شود. یکی از ترکیبات اصلی آن، سینفرین است که می‌تواند اثرات تحریک کننده‌ای روی بدن داشته باشد. هنگامی که برای اولین بار پوست پرتقال را امتحان می‌کنید، با مقدار کم شروع کنید.