سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به بالای ۸۶ درصد رسیده و این به معنی آن است که مردم دارند به این سبک جدید زندگی عادت می‌کنند و متوجه شده اند تنها راه مقابله با ویروس رعایت نکات بهداشتی است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح کشور روند بیماری کرونا نزولی است، گفت: میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها یک چهارم شده و میزان مرگ و میر‌ها نسبت به شش هفته گذشته یک سوم شده است که این آمار بسیار درخشان است.

در هر شرایطی باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ویروس کرونای انگلیسی تمام اروپا را تقریبا در برگرفته و باعث شده که موجی از وحشت و نگرانی ایجاد شود. این ویروس یک ویروس تنفسی است و می‌تواند به راحتی سرایت پیدا کند. هم اکنون کشور ترکیه هم درگیر این ویروس شده و باید بیش از پیش مراقب باشیم و مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی را بطور دقیق رصد کنیم.

رئیسی بیان کرد: در هر صورت چه این ویروس جهش یافته از خارج واد ایران شود و چه ویروس داخلی کشورمان دچار جهش شود، نیاز است به هر طریقی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنیم و از حضور در جمع بپرهیزیم. در حال حاضر اجتناب از رفت و آمد‌های غیرضروری و تجمع از مهمترین عوامل کم کردن آمار و بهبود شرایط کرونایی در کشورمان است.

مازندران درگیر پیک چهارم کروناست

او تاکید کرد: استان مازندران به تازگی با پیک چهارم کرونا مواجه شده است و بیشتر شهرهایش درگیر هستند. به طور کلی چهار شهر قرمز در کشور داریم که هر چهار شهر مربوط به مازندران است. سوادکوه شمالی، ساری، آمل و رامسر چهار شهر قرمزی هستند که نیازمند مراقبت هستند.

رئیسی افزود: خوشبختانه ۴۰۱ شهر در وضعیت زرد و ۴۳ شهر در شرایط نارنجی قرار دارد که ۱۸ شهر از این شهر‌های نارنجی مربوط به استان مازندارن است.