کرونا دانشجویان آکسفورد را هم متقلب کرد!

آمار و ارقام منتشر شده از سوی دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که از آغاز شیوع کرونا،  تعداد دانشجویانی که به دلیل تقلب کردن در امتحانات آنلاین مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، دو برابر شده است.

با آغاز تعطیلی شهر در ماه مارس، اکثر امتحانات دانشگاه آکسفورد لغو شد. در عوض دانشجویان سال اول و دانشجویان دوره کارشناسی به طور خودکار در امتحانات لغو شده نمره قبولی کسب کردند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز به شیوه "کتاب باز" امتحان دادند. این اقدامات بروز تقلب در امتحانات را آسان‌تر کرد.

گفته شده که ۳۶ دانشجوی دانشگاه آکسفورد به دلیل مظنون بودن برای تقلب در امتحانات تحت بازجویی قرار گرفتند.

علاوه بر این، ۱۹ نفر نیز به تبانی در امتحانات "کتاب باز" متهم شدند. مدت زمان این امتحانات که دانشجویان مجاز به دسترسی به کتاب، یادداشت‌ها و سایر منابع خود هستند، طولانی‌تر بوده و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در مجموع، ۱۱ دانشجو به طور قطع مقررات را زیر پا گذاشتند و مجازات شدند. ۱۶ دانشجو دیگر نیز همچنان تحت بازرسی هستند.

این آمار در زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که پارسال تنها ۲۶ مورد مشکوک به تقلب شناسایی شدند که در نهایت ۳ دانشجو به قطعیت متقلب شناخته شدند.

سخنگوی دانشگاه آکسفورد گفت: امسال، بیش از ۲۳ هزار جلسه آزمون آنلاین برای بیش از هزار و ۱۰۰ مورد برگه امتحانی برگزار شده است.

البته دانشگاه آکسفورد گفت اکثریت دانشجویان قوانین را رعایت می‌کنند و تنها چند مورد تقلب وجود داشته که مجازات هم شده‌اند.