طراحی کیف پول الکترونیکی خدمات دانشجویی

مجید صفاری نیا ، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و تعامل دوسویه با دانشجویان سامانه HSE دانشجویان به همت دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی می‌شود.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان  با بیان این مطلب که این سامانه به صورت متمرکز و با هدف خدمات دهی به دانشجویان سراسر کشور راه اندازی می‌شود، گفت: این سامانه با هدف یکپارچه سازی خدمات سلامت و ایمنی به دانشجویان و تعامل دوسویه با آن‌ها ایجاد شده است و می‌تواند باعث توسعه فرهنگی HSE دانشجویان و در نتیجه ارتقای سلامت و ایمنی دانشگاه‌ها شود.

او ادامه داد: در راستای توسعه دولت الکترونیک، میزخدمت اطلاع رسانی همراه مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در این سامانه راه اندازی می‌شود و دانشجویان می‌توانند برخی از خدمات مربوطه به مراکز بهداشت دانشگاه‌ها را به صورت غیر حضوری دریافت کنند.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت همه جانبه دانشجویان و لزوم افکارسنجی از آن‌ها برای برنامه ریزی بهتر امور مربوط به آن‌ها افزود: در این سامانه اخبار و اطلاعیه‌های مربوطه به اشتراک گذاشته می‌شود و دانشجویان سراسر کشور می‌توانند با مطالعه آن‌ها بازخورد مناسب را نسبت به آن‌ها بیان کنند. همچنین دانشجویان و به ویژه همیاران سلامت دانشگاه‌ها می‌توانند اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه خود یا مطالب علمی و تجارب خود را در حوزه HSE منتشر کنند. این سامانه وطیفه ارائه خدمات پزشکی محازی دانشگاه‌ها را نیز به عهده دارد؛ و دانشجویان با استفاده از آن نسبت به تعیین وقت و ارائه خدمات پزشکی و ارزیابی این خدمات اقدام کنند.

صفاری نیا زمان اجرایی شدن نهایی این سامانه را تا ۳ ماه آینده اعلام کرد و افزود: در این سامانه کیف پول الکترونیکی برای مشارکت حداکثری دانشجویان طراحی شده است که دانشجویان می‌توانند از این کیف پول خدمات دانشجویی دریافت کنند.

او بیان کرد: با راه اندازی این سامانه به عنوان تنها سامانه سازمان امور دانشجویان در این حوزه بتوان با ارسال به موقع اخبار و برنامه‌ها و مشارکت دانشجویان خدمات به روز تری به آن‌ها ارائه داد.

گفتنی است، این سامانه به همکاری پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال اجرا و پیاده سازی است.