غربالگری رایگان کرونا در بازار تهران همراه با تأمین مخارج درمان

محله بازار تهران یکی از مراکز پرتردد به شمار می‌رود که روزانه افراد بسیاری برای خرید یا حتی تفریح به آنجا می‌روند و به گفته متخصصیان و مسؤولان وزارت بهداشت یکی از اماکن پرخطر برای شیوع کرونا همین بازار تهران است؛ تا جایی که اگر کسبه بازار مبتلا به کرونا باشند در یک روز حتی ممکن است بیش از ۵۰ نفر را به این ویروس مبتلا کنند.

با توجه به اهمیت سلامت مردم و کسبه بازار، در ادامه قالب طرح شهید قاسم سلیمانی، اداره اوقاف استان تهران با محوریت امامزاده زید (ع) اقدام به اجرای طرح غربالگری اهالی بازار و مردمی که به این محل می‌روند، کرده است.

بر همین اساس، بازار تهران به چهار بخش شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم و غربالگری اهالی بازار و مردم آن بخش، به یک مرکز سپرده شده است. در این طرح که با محوریت آستان مقدس امامزاده زید (ع) بازار تهران و همکاری اداره اوقاف ناحیه ۳ تهران، وزارت بهداشت، بسیج مسجد ملک حوزه شهدای اصناف غرب بازار تهران و هلال احمر برگزار شده است، از مردم به صورت رایگان تست کرونا گرفته می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام سعید مرادزاده، مدیر آستان امامزاده زید (ع) در طرح غربالگری کرونا در بازار با شعار «هر مغازه یک پایگاه سلامت» از اهالی بازار و کسبه و کارگران و حتی مراجعه‌کنندگان به بازار تهران به صورت رایگان تست حلقی یا همان pcr گرفته می‌شود و در صورتی که فرد مبتلا به کرونا باشد، مقدمات قرنطینه بیماران مهیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در آستان امامزاده زید (ع) آمادگی حمایت از افراد بی‌بضاعتی را که مبتلا به کرونا می‌شوند، داریم، گفت: در صورتی که آزمایش کرونا کارگر یا کولبران و افراد بی‌بضاعت مثبت شد، آنها را تحت حمایت قرار داده و مواد غذایی و مخارج درمان این افراد را تأمین خواهیم کرد.