16 مرکز بهاران تغییر کاربری یافته یا غیرفعال است

بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره لایحه مجوز واگذاری حق بهره‌برداری از 8 مرکز بهاران به سازمان بهزیستی  تهران، گفت: این قضیه چندین ابهام دارد از 26 مرکز بهاران شهرداری 16 مورد غیرفعال است یا تغییر کاربری داده است.

وی گفت: چندین مرکز بهاران تحویل پلیس راهور یا یگان حفاظت شده است و یا در اختیار دفتر شهردار است و چند سالی است هیچ بهره‌برداری از این مراکز نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌ شهرداری تهران تخصص و کارآمدی در حوزه کاهش اعتیاد ندارد و این در حالی است که داریم  هزینه‌های گزافی پرداخت می‌کنیم بدون اینکه شاهد خروجی مناسب باشیم.

آروین تأکید کرد: بهزیستی نیز نه تنها ملک و هزینه آب، برق و گاز نمی‌دهد بلکه بابت هر مددجو به مسؤول گرمخانه تنها نفرشبی 11 هزار تومان پرداخت می‌کند  و از طرفی انتقاد شورا از شهرداری در این زمینه حائز اهمیت است.

وی اعلام کرد: اکنون شهرداری می خواهد 8 مرکز بهاران را در ارتباط با موضوع اعتیاد به بهزیستی واگذار کند لایحه درخواست مجوز به شورا می‌فرستد ولی یکی از معاونین دچار تعارض منافع در خصوص این لایحه است و در  صحن علنی با لایحه خود شهرداری صراحتاً مخالفت می‌کند که به نوعی به قول محسن هاشمی این قضیه به معنای ارسال لایحه قلابی به شورا است.

عضو شورای شهر تهران گفت: من معتقدم که 8 مرکز بهاران جزو اموال شهر هستند و مالکیت آنها به هیچ وجه نباید واگذار شود.

سرانجام نظر کمیسیون مشترک مبنی بر رد لایحه مجوز واگذاری حق بهره‌برداری از 8 مرکز بهاران به سازمان بهزیستی استان تهران با 8 رأی موافق به تصویب رسید.