آغاز تست بالینی واکسن استنشاقی ایرانی کرونا از فردا

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت و میادین میوه و تره بار که صبح امروز (شنبه نهم اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: دو واکسن ایرانی یکی در ستاد اجرای فرمان امام به عنوان واکسن کووید داخل آزمایش‌های بالینی خود را آغاز کرده است و فردا یکی از معتبرترین موسسات در منطقه یعنی واکسن سازی رازی وارد عمل می‌شود و این خبر خوبی است که فردا در تزریق استنشاقی واکسن اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای آن که تحولی رخ دهد رویکرد ما کشاورزی مبتنی بر بازار است، یعنی زنجیر عرضه تمام حلقه‌ها متناسب دیده می‌شود و در این صورت کشاورز باید سهم خود را ببیند و امروز سهم کشاورز در فیش پرداختی بسیار کم رنگ است، اما تمام دنیا به سمتی می‌روند تا این سهم افزایش یابد و در بسیاری از کشور‌ها این سهم به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

خاوازی تصریح کرد: رویکرد سازمان جهاد کشاورزی این است که به این سمت برود درباره کیفیت محصولات کشاورزی باید بگویم اشتباهی بین مردم و جامعه ایجاد شده و آن هم سلامت محصولات کشاورزی است و ما جزء کشور‌هایی هستیم که سلامت‌ترین محصولات را داریم و میزان مواد آفت کشی که ما استفاده می‌کنیم حداقل یک ششم میزانی است که در اروپا مصرف می‌شود و بنابراین محصولات ما بسیار سالم هستند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خداوند را شکر می‌کنیم که محصولات کشاورزی ما سالم‌ترین هستند و گروه تخصصی مأمور شده‌اند تا تمام بازار را کنترل کنند و در انتهای سال گزارشی را به مردم ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به افتتاح میادین میوه و تره بار گفت: هنگامی که قیمت مرغ، گوشت و تخم مرغ افزایش پیدا کرد، من خودم به میادین رفتم. میادین میوه و تره بار پناهگاه مردم هستند و نگاه ما در سازمان میادین میوه و تره بار نگاه مصرف کننده است، اما تولید کننده باید جایگاه خود را پیدا کند.

خاوازی با اشاره به نقش تولیدکنندگان بیان کرد: ما تولیدکنندگان خوبی داریم و اگر به آن‌ها فضا داده شود و همچنین به آن‌ها غرفه دهیم تا آن‌ها وارد میادین شوند و کالای خود را عرضه کنند، اتفاق بزرگی رخ می‌دهد و در دولت برای این امر مصوبه وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه میادین میوه و تره بار انعطاف‌پذیر هستند گفت: هنگامی که قیمت مرغ افزایش پیدا کرد ما این موضوع را متوجه شدیم و برای عرضه محصولات باید غرفه در نظر گرفته شود، در حال حاضر ما مازاد پیاز داریم و میادین میوه و تره‌بار می‌توانند در این حوزه به ما کمک کنند.