6 خاصیت این چای

به شکوفه درخت نارنج، بهار نارنج گفته می شود که در تهیه مربا، عرقیجات و دمنوش و چای استفاده می شود. این گیاه سرشار از منیزیم، منگنز، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، مس، پتاسیم و ویتامین‌های گروه B، C و D است، همچنین ترکیبات فعالی از جمله فلاونوئیدها را در خود دارد.تقویت سیستم عصبی بدن و آرام بخشی از خواص چای بهار نارنج است. همچنین این چای سردردهای عصبی و میگرنی را سریع کاهش می دهد. از دیگر خواص چای بهار نارنج می‌توان به تقویت معده و رفع اضطراب و استرس و تپش نامنظم قلب اشاره کرد. چای بهارنارنج تشنج ها و همچنین حملات قلبی را کنترل می کند.

 آرامش اعصاب
دمنوش بهار نارنج با ایجاد آرامش و کاهش اضطراب و تحریکات عصبی تاثیرات مثبتی روی سیستم عصبی می گذارد. همچنین این دمنوش برای رفع قولنج های عصبی و برطرف کردن غم و افسردگی بسیار مفید است.
 
 بهبود دستگاه گوارش
نوشیدن دمنوش بهار نارنج برای تسکین درد های پی در پی شکمی، درمان دردهای نفخ معده، اسپاسم، سوء هاضمه و سکسکه مفید است. به طورکلی مصرف منظم دمنوش بهار نارنج اشتهاآور است و تاثیر بسیاری در تقویت معده دارد.
 
 بهبود خواب
برای داشتن خواب آرام و راحت شبانه، مصرف دمنوش بهار نارنج راه حل خوبی است، البته نباید در مصرف آن زیاده روی شود. افرادی که دچار اختلال خواب هستند ، با نوشیدن عصاره یا دمنوش بهار نارنج ، دو ساعت قبل از خواب، خواب بسیار آرامی خواهند داشت.