ضرروت شست و شوی بینی و حلق با آب نمک، هنگام آلودگی هوا

به گزارش افکارنیوز ،هدایت اکبری در گفتوگو با فارس، با اشاره به تشدید آلودگی ریزگردها در تهران و برخی شهرهای کشور اظهار داشت: افراد در این مواقع حتیالمقدور از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در این زمینه بیماران تنفسی از جمله آسمیها و بیماران ریوی و نارسایی تنفسی باید مراقبتهای بیشتری را انجام دهند.

وی با اشاره به علائم تشدید بیماری تنفسی بر اثر آلودگی ریزگردهای هوا از جمله افزایش تنفس، درد و سنگینی قفسه سینه و تشدید سرفه‌ها که منتهی به تهوع و سردرد شود، افزود: از علائم دیگر بیماری میزان افزایش ترشحات آبریزش بینی و خلط‌‌های حلقوی و ریوی است و در نهایت رنگ آن تغییر و غلظت آن نیز تغییر می‌یابد.

اکبری ادامه داد: کودکان، سالمندان و زنان باردار از جمله افراد دیگری هستند که بعد از بیماران تنفسی بیشترین خطر آلودگی‌های ریزگردها را باید جدی بگیرند.

اکبری تصریح کرد: اطلاع رسانی رسانه‌های عمومی برای هشدار به مردم جهت پرهیز از ترددهای غیرضروری بسیار مهم است و در صورتی که باید در شهر تردد کند افراد از ماسک استفاده کنند و دقت داشته باشند که ایام صبح و غروب بیشترین سطح ماندگاری آلودگی ریزگردها در سطح زمین است و در ساعات ظهر این مسئله کمتر تشدید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد در نهایت در چنین ایامی که آلودگی ریزگردهای هوا بسیار است بینی و حلق خود را با آب نمک بشویند و لباس‌های خود را پس از آمدن به منزل عوض کنند و دوش گرفته و مصرف ویتامین C نیز برای تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با چنین محرک‌هایی بسیار مطلوب است.