۳۱ خرداد آخرین فرصت ثبت‌نام دبستانی‌ها

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس ، قاسم مستقیم قائم مقام رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گفت: در راستای برنامههای تحولی آموزش و پرورش و حفظ آرامش خانوادهها، مدیران مدارس ابتدایی اعم از عادی و شاهد موظف به ثبتنام دانشآموزان پایههای اول تا ششم این دوره تا پایان خرداد ماه سال جاری هستند.

بر اساس گفته قائم مقام رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش، برای ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه(دوم تا ششم) در دوره ابتدایی نیازی به حضور دانش‌آموزان و والدین آنها نیست.

*‌۱۵ تیر ماه، پایان ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره متوسطه در مدارس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: سوم خرداد روزی بود که اقتدار ایران اسلامی را نشان داد و عجز و ناتوانی دشمن را نمایان کرد.

وی با اشاره به نشست‌های تشریح و هماهنگی سیاست‌های تحولی آموزش وپرورش در سال ۹۱ که در ایام فروردین با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: تخصص‌گرایی، امسال در دوره متوسطه مدنظر قرار گرفته است و باید نیروها بر اساس تخصص‌های خود در کلاس‌های درس ساماندهی شوند.

سحرخیز با یادآوری بخشنامه نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول متوسطه، تصریح کرد: تا ۱۵ تیر ماه تمام دانش‌آموزان دوره متوسطه و هنرستان باید در مدارس ثبت‌نام شوند که بر این اساس مدارس موظفند تا پایان خرداد ماه، نتایج امتحانات دانش آموزان را ارائه کرده و همراه با آن نمون برگ تحصیلی را نیز در اختیار دانش‌آموزان پایه اول متوسطه قرار دهند.

معاون آموزش متوسطه با اعلام اینکه ستاد ثبت نام هر استان مسئول پیگیری اجرای این بخشنامه است، ادامه داد: تمام مدارس خاص اعم از شاهد، استعدادهای درخشان و هیأت امنایی باید تا ۱۵ تیرماه تمام دانش آموزان مدنظر خود را ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اصلاح آیین نامه آموزشی دوره متوسطه، خاطرنشان کرد: آیین‌نامه پایه اول متوسطه از این پس به صورت سالی واحدی برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان این پایه فرصت دارند دروسی را که در آن نمره لازم را کسب نمی‌کنند در شهریور، مهر و دی ماه مجدداً امتحان دهند و در مهرماه نیز می‌توانند وارد پایه بالاتر شوند.