در مورد کرونای دلتا بیشتر بدانیم+ درمان

اصلی ترین تفاوت هر سویه را میزان سرایت و کشندگی و قدرت انتقال آن ویروس ، معرفی می‌کند و طبق گفته محققان، ویروس جهش یافته دلتا، خطرناک‌ترین نوع ویروس است که از قدرت سرایت و کشندگی بسیار بالایی برخوردار است. از دیگر نکاتی که در مورد این نوع جهش وجود دارد این است که افرادی که قبلا یک یا چند بار به کرونا مبتلا شده‌اند، می توانند به این نوع جهش یافته مبتلا شوند. 

هر ویروسی میتواند جهش داشته باشد و هر چقدر میزبان بیشتری داشته باشد، چون زمان بیشتری در چرخش است، فرصت برای جهش‌های متعدد پیدا می‌کند. بعضی از این جهش‌ها از نظر کلینیکالی، خیلی مهم نیستند و بعضی از ان‌ها مهم هستند، در این بین، جهش‌هایی هم وجود دارند که اصلا تشخیص داده نمی‌شوند و متوجه رخدادشان نمی‌شویم. 

طبق گزارش‌های ارسال شده، ویروس دلتا ، قدرت انتشار بسیار زیادتری نسبت به سایر جهش‌ها دارد، اما در مورد شدت بیماری زایی این ویروس، هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما طبعا وقتی در یک مجموعه تعداد افراد بیشتری گرفتار می‌شوند، (حتی افراد با ریسک بالا) در نتیجه با کمبود تخت‌های بیمارستان و آی سی یو مواجه می‌شویم و در یک مقطع زمانی کوتاه، تعداد زیادی از افراد درگیر می‌شوند و نیاز به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، بیشتر می‌شود و این منجر می‌شود که برخی افراد، به میزان لازم از خدمات مراقبتی بهره‌مند نشوند.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، در خانه ماندن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، هنوز از اصلی‌ترین شروط پیشگیری و کنترل اپیدمی ویروس است. اما متاسفانه شاهد این مساله هستیم که رعایت این نکات، برای افراد عادی شده و فوت بالای ۱۰۰ نفر در روز در کشور خیلی عادی اعلام می‌شود و دیگر اهمیت سابق را ندارد.