محتواهای عاشورایی در کتب درسی

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوها و اسوه‌های اخلاقی، ملی، مذهبی و.. در محتوای آموزشی بخشی از فرآیند یاددهی-یادگیری خبر داد که بر اساس آن، در نظام تعلیم و تربیت کشور، تلاش شده است تا این مهم با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار(ع) و سیره و منش ایشان، به ‌خوبی مدنظر قرار گیرد.

بنابراین به‌منظور آگاهی‌بخشی، معرفی الگوهای صدر اسلام، امامان و ائمه‌ معصومین(ع) و سیره‌ زندگی این بزرگواران، شخصیت‌های شاخص دوران تمدن اسلامی و دوران معاصر، کتاب‌های درسی برای گروه‌های سنی مختلف مناسب‌سازی شده است.

محتواهای عاشورایی در کتب درسی

کتاب هدیه‌های آسمانی پایه‌ سوم دبستان شامل درس روز دهم: تصویر عزاداری کودکان و تصویر مقابله‌ دو لشکر در کربلا، کتاب هدیه‌های آسمانی پایه‌ ششم دبستان: درس سرور آزادگان، تصویر درخواست اجازه‌ نبرد حضرت قاسم از امام حسین(ع)، کتاب ریاضی اول دبستان: تصویر حضور کودکان در هیأت‌های عزاداری، کتاب فارسی هشتم: سروده‌ای از فدایی مازندرانی درباره‌ امام حسین(علیه‌السلام) و واقعه عاشورا، محتواهای مربوط به این ایام است که مخاطبین می‌توانند با مراجعه به بخش کتابخانه و مرکز اسناد در سایت رسمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به آدرس http://lib.oerp.ir/namayeshgah از این نمایشگاه مجازی دیدن کنند.