برنامه‌های کمیته تخصصی معیشت ستاد ملی کرونا+ جزئیات

علی بابایی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی  در رابطه با تشکیل کمیته تخصصی معیشت ستاد ملی کرونا اظهار کرد: رسیدگی به امور مردم در دوران کرونا از اصلی‌ترین دغدغه این ستاد  است و کمیته تخصصی عملکرد دولت پیشین و فعلی را رصد می‌کند و مسیر زندگی به امور مردم را از منظر رهبر معظم انقلاب ، مجلس شورای اسلامی و ستاد ملی کرونا پیش می‌برد.

وی اظهار کرد: سوءاستفاده‌‌هایی که از توزیع دارو و مواردی از این دست در دوران کرونایی شده است از جمله مواردی است که در این کمیته پیگیری می‌شود.

بابایی در رابطه با اعتباراتی که دولت به بخش درمان در استان‌ها داده است اشاره کرد و گفت: در یک استان دولت 440 میلیارد تومان اعتبار برای جلوگیری و پیشگیری از کرونا به بخش درمان داده شده است.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره کمک‌های نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: کمیته امداد در مسئله کمک به مردم چه در باب مددجویان این نهاد و چه در خارج از مددجویان یعنی افراد از کار افتاده این نهاد می‌تواند کمک حال باشد. علاوه بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی  متعهد شده است افرادی که در کشور بیمه نیستند را در اسرع وقت تحت پوشش بیمه  قرار دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری جلسات اشاره شده خدماتی برای گروه‌های مختلف جامعه ارائه شود. همچنین رسانه‌ها می‌توانند ماهانه خروجی کارها و مصوبات این کمیته را رصد و برسی کنند.