فلاحی: یک سوم دانش‌آموزان به سامانه شاد دسترسی ندارند

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست صبح امروز (چهارشنبه 29 مرداد) این کمیسیون که محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آن حضور داشت، اظهار داشت: در این نشست میزان و چگونگی آماده سازی مدارس دانش‌آموزان و معلمان جهت آغاز سال تحصیلی جدید و آخرین وضعیت سامانه شاد را بررسی کردیم.

اخبار سیاسی-​ وی به نقل از وزیر آموزش وپرورش افزود: حاجی‌میرزایی در این نشست اعلام کرد که برای شروع سال تحصیلی جدید در روستاهای کم جمعیت مشکلی وجود ندارد چرا که طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا کلاس‌ها باید با تراکم کمتر از 10 نفر تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت:ارتباط بین معلم و دانش‌آموز در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است اما موضوع برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی در روستاها دانش‌آموزان را با مشکل جدی روبرو کرده است.

فلاحی خاطرنشان کرد:‌وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها برای سامانه شاد به نمایندگان اعلام کرد که یک سوم از مناطق کشور امکانات لازم را برای دسترسی به آموزش غیر حضوری از طریق سامانه شاد را ندارند که به دلایل مختلفی بازمی‌گردد که می‌توان به عدم داشتن تلفن همراه، عدم اینترنت، و مسائل دیگر اشاره کرد. 

وی گفت: به دلیل فقدان برخی زیرساخت‌ها جهت استفاده دانش‌آموزان از سامانه شاد باید دروس از طریق تلویزیون به دانش‌آموزان ارائه شود و بر همین اساس مقرر شده از شهریور ماه در 4 شبکه این آموزش داده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: وزیر آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی جدید را 15 شهریور اعلام کرد و مقرر شد نمایندگان مجلس زمانی که برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند به ادارات آموزش و پرورش شهرستان خود اعلام کرده تا مشکلات مدارس، دانش‌آموزان و معلمان کمتر شده و سال تحصیلی جدید با دغدغه کمتری آغاز شود.