هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار گرفت

 براساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا ، میانگین ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای تهران تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح، با شاخص ۱۱۱ و میانگین شاخص کیفیت هوا در ١٢ ساعت گذشته با شاخص لحظه‌ای ۹۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. ذرات معلق علت آلودگی هوای تهران است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۸ مهر ۱۴۰۰) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار گرفت

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پنجشنبه همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود‌. با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز جمعه (۹ مهر ۱۴۰۰)  و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. حاکمیت جو نسبتاً آرام در طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی جمعه همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش نسبی غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد کاهش خواهد یافت.