ایمنی و سلامت بدن با خوردن این آجیل خوشمزه

 هندی بیشتر به مزه ی کره مانند و شیرین و شکل خاصش شهرت دارد. گرچه بیشتر ما بادام هندی دوست داریم اما احتمالاً نمی دانید که این ماده ی غذایی به دلیل مواد مغذی متنوعی که در خود دارد، می تواند فواید زیادی برای بدن شما داشته باشد.

در ادامه می خواهیم ببینیم اگر هر روز ۴ عدد بادام هندی بخوریم از چه مزایایی برخوردار خواهیم شد.

۱- پوست تان درخشندگی پیدا خواهد کرد

بادام هندی منبع بسیار خوب مس و آنتی اکسیدان به شمار می رود که هر دو برای پوست مفید هستند. آنتی اکسیدان ها نشانه های پیری را کاهش می دهند و مس به همراه دیگر آنزیم ها تولید کلاژن می کند، ماده ای که انعطاف پذیری پوست را بالا می برد.

ایمنی و سلامت بدن با خوردن این آجیل خوشمزه

۲- کمتر بیمار خواهید شد

بادام هندی سرشار از زینک هم هست. این عنصر شیمیایی برای رشد سلول های سیستم ایمنی، تولید آنزیم های آنتی اکسیدان و در مجموع فعالیت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد.

۳- باعث استحکام بیشتر استخوان هایتان می شود

تنها یک اونس (حدود ۲۸ گرم) بادام هندی می تواند ۳۰ درصد از نیاز روزانه ی بدن به مس و ۲۰ درصد از این نیاز روزانه به منیزیم را تأمین می کند. مس به رشد استخوان ها و بافت های پیوندی کمک می کند. منیزیم هم به جذب کلسیم کمک می کند و ریسک ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

۴- موجب سلامت چشم ها می شود

بادام هندی مملوء از لوتئین و زئاگزانتین است، آنتی اکسیدان هایی که برای حفظ سلامت چشم ها بسیار اهمیت دارند. مصرف روزانه ی این آنتی اکسیدان ها به حفظ بینایی کمک می کند و جلوی عفونت هایی که ممکن است از محیط به شما سرایت پیدا کند را می گیرد. زئاگزانتین از شبکیه ی چشم هم در برابر پرتوهای فرابنفش محافظت می کند.

۵- میگرن تان برطرف خواهد شد

کمبود منیزیم می تواند باعث مشکلات زیادی برای بدن شود، از جمله افزایش فشار خون، سردردهای متعدد و احساس درد در قسمت های مختلف بدن. مصرف منظم بادام هندی شما را از ماده ی منیزیم بهره مند می کند و سردردهای میگرنی شما را تسکین می دهد.

۶- حفظ سلامت دندان ها

یکی از شگفت انگیزترین عناصر موجود در بادام هندی، آناکاردیک اسید است. این اسید می تواند باکتری های گرم- مثبت را که باعث پوسیدگی دندان و جوش می شوند را از بین ببرد.

۷- افزایش انرژی

بادام هندی حاوی مواد معدنی و ویتامین های زیادی است، از جمله ویتامین های E، K و B6، مس، فسفر، زینک، منیزیم، آهن و سلنیوم. همگی این مواد نقش مهمی در کمک به عملکرد مناسب بدن دارند. هر چه سوخت و ساز بهتری داشته باشید، در طول روز، از انرژی بیشتری هم برخوردار خواهید بود.

۸- کنترل راحت تر وزن

بیشتر افراد تصور می کنند مصرف روزانه ی آجیل می تواند باعث بالا رفتن وزن شود. اما این تصور درست نیست. بادام هندی حاوی چربی است اما این چربی ها از نوع سالم هستند و منیزیم موجود در بادام هندی هم برای تنظیم سوخت و ساز چربی و کربوهیدرات ها در بدن ضروری است.

در واقع، کسانی که به طور روزانه و به میزان متعادلی بادام هندی مصرف می کنند، زودتر وزن کم می کنند و ریسک چاقی در آن ها کمتر است. به علاوه، بادام هندی می تواند میان وعده ی خوبی باشد چون بسیار مغذی است و تا مدت طولانی ای شما را سیر نگه می دارد.

۹- موهایتان درخشندگی پیدا خواهند کرد

مس موجود در بادام هندی موها را درخشان و مستحکم نگه می دارد و بافتی ابریشمی به آن ها می دهد. بادام هندی می تواند به بهبود رنگ موها هم کمک کند چون باعث تولید رنگدانه ای به نام ملانین می شود.

هشدار: حتی اگر از شیفتگان بادام هندی هستید هم نباید روزانه بیشتر از ۴ تا ۵ عدد مصرف کنید، در غیر اینصورت دچار سردرد خواهید شد.