برای درمان کرونا این دو قرص را بخورید+ جزئیات

سازمان غذا و دارو به پاکسلووید فایزر برای استفاده اضطراری چراغ سبز نشان داد، در حالی که مولنوپیراویر   یک روز بعد مورد تایید قرار گرفت و به پزشکان دو گزینه جدید برای درمان بیماران کووید در معرض خطر قبل از ورود به بیمارستان داد.

چشم انداز تجویز قرص برای بیماران سرپایی "یک لحظه بحرانی در همه گیری همه گیری" است. اگرچه در حال حاضر این داروها هنوز به طور گسترده در دسترس نیستند. چالش های لجستیکی خاصی در پیش است، یعنی کمبود فعلی تست های کووید مورد نیاز برای تایید این نوع عفونت وجود دارد.

برای درمان کرونا این دو قرص را بخورید+ جزئیات

چگونه داروهای ضد ویروسی جدید با ویروس مبارزه می کنند؟ چه کسی می تواند آنها را بگیرد؟ و فواید و خطرات احتمالی آن چیست؟ این چیزی است که کارشناسان در مورد آخرین موارد اضافه شده به داروهای درمانی پزشکان می گویند.

هر دارو ممکن است برای بیماران مبتلا به کووید با بیماری کروناویروس «خفیف تا متوسط» و کسانی که در خطر «بالا» ابتلا به بیماری شدید هستند، به معنی بستری شدن در بیمارستان یا مرگ احتمالی تجویز شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها خاطرنشان می‌کند در حالی که افراد در هر سنی ممکن است به شدت به کووید مبتلا شوند، افراد مسن و آن‌هایی که شرایط پزشکی زمینه‌ای دارند ممکن است در معرض خطر بیشتری باشند.

به همین ترتیب، طبق CDC، افراد از اقلیت های نژادی و قومی خاص و افراد دارای معلولیت بیشتر احتمال دارد که نتایج ضعیف تری داشته باشند.

اگر فردی به درمان آنتی‌بادی مونوکلونال دسترسی نداشته باشد، ممکن است دارو تجویز شود. یا به دلیل تداخل دارویی نمی تواند پاکسلوید مصرف کند. 

فواید پاکسلوید و مولنوپیراویر چیست؟

تاکنون، گزینه‌های درمان کووید در خارج از بیمارستان بسیار محدود بوده است. داروی ضد ویروسی رمدسیویر، یک داروی داخل وریدی (IV) مورد تایید FDA برای بیماران بستری در بیمارستان، (که توسط Gilead Sciences با نام Veklury به بازار عرضه می‌شود) ممکن است به بیماران سرپایی داده شود.

برخی از درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال، یعنی REGEN-COV (casirivimab و imdevimab) از Regeneron Pharmaceuticals، bamlanivimab plus etesevimab Eli Lilly and Company، و sotrovimab GlaxoSmithKline، برای استفاده اضطراری پاکسازی می‌شوند.

در حالی که این آنتی‌بادی‌های آزمایشگاهی می‌توانند به سیستم ایمنی فرد کمک کنند تا ویروس را تشخیص دهد و به آن پاسخ دهد، اما بیشتر از طریق انفوزیون داخل وریدی و گاهی اوقات از طریق تزریق انجام می‌شود که باعث می‌شود راحت‌تر از خوردن یک قرص باشند.

 با استناد به داده‌های FDA، وزارت بهداشت و خدمات انسانی  گفت که بعید است این درمان‌ها در برابر نوع اُ میکرون مؤثر باشند. 

جای تعجب نیست که داروهای اخیراً اعلام شده ممکن است برای بیماران مبتلا به کووید غیر بستری در بیمارستان تجویز شود، به عنوان یک خبر خوشایند باشد.

Paxlovid فایزر اولین قرص خوراکی برای درمان عفونت کروناویروس است، در حالی که مولنوپیراویر مرک یک جایگزین پشتیبان به پزشکان می دهد. فراتر از گسترش مجموعه درمان‌های بالقوه، این داروهای خوراکی درمان افراد را در خانه آسان‌تر می‌کنند.

این واقعیت که قرصی وجود دارد که می توان آن را تجویز کرد، بسیار راحت تر از تزریق دمنوش است. بالا چون فقط یک دوره پنج روزه است.همراه با واکسن‌ها، این درمان‌های خوراکی جدید پتانسیل بسیار زیادی دارند که به ما امکان می‌دهند امیدوارانه به زندگی عادی برگردیم.