آمار سرقت خودرو در سال 1400 به همراه بهترین راه های جلوگیری از سرقت خودرو

بر اساس آخرین سالنامه آماری کشور، به ازای هر 136 نفر جمعیت یک مورد سرقت در کشور رخ می‌دهد که 40 درصد از این سرقت‌ها مربوط به لوازم خودرو و وسایل داخل آن است. خودروهای تولید داخل، به دلیل ضعف تجهیزات ایمنی، هدف قابل دسترسی و ساده‌ای برای سارقان هستند؛ به نحوی که گزارش‌ها نشان می‌دهد خودروهای پراید و پژو 405 بیشترین آمار سرقت خودرو در ایران را دارند. پژو ۲۰۶، سمند، تندر، ساندرو و برلیانس‌ها هم خودروهای محبوب دیگری برای سارقان هستند.

آمار سرقت خودرو با توجه به عواملی مانند فقر، بیکاری و شکاف طبقاتی روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل نیاز به آموزش روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو بیش از پیش احساس می‌شود. از این رو در مطلب پیش روی‌تان به بهترین راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

افزایش آمار سرقت خودرو در سال 1400

با توجه به اخباری که تا انتهای سال 1400 منتشر شده است، تعداد سرقت های خودرو در حال افزایش است. این آمار از اواسط دهه 90 شمسی سیر صعودی را نشان می دهد و این شرایط در سال 1400 نیز ادامه داشته است. با این حال نکته مهم در رابطه با آمار سرقت خودرو، افزایش آمار خودروهای مکشوفه است. بنا به اعلام کارشناسان، افزایش آمار استفاده از جی پی اس و ردیاب در خودروها باعث شده است تا پلیس شانس بیشتری برای کشف خودروهای سرقتی داشته باشد.

در سال 1400 تعداد خودروهای کشف شده نسبت به سال 99، در حدود 15 درصد رشد پیدا کرده است. این موضوع نشان دهنده اهمیت استفاده از جی پی اس و ردیاب در خودرو ها است. به طور کلی روش های مختلفی برای افزایش ایمنی خودرو و کاهش آمار سرقت خودرو وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

نکته اول برای جلوگیری از دزدی ماشین: سوئیچ را خارج کنید

اولین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که هرگز سوئیچ ماشین خود را در جاسوئیچی نگذارید. اگر سوئیچ روی ماشین باشد، سارق می‌تواند به راحتی شیشه پنجره را بشکند و خودروی شما را بدزدد. حتی اگر برای کار سریعی مثل خرید مختصری از فروشگاه از ماشین خارج می‌شوید، هیچوقت خودروی خود را روشن نگذارید.

 

توصیه دزد ماشین به مردم: کلید یدکی را در نزدیک خودرو خود قرار دهید

هنگام خروج از ماشین، همه کلیدهای خود را به همراه داشته باشید. برخی از افراد سوئیچ یدکی را زیر خودرو یا در داشبورد می‌گذارند، اما سارقان می‌دانند کجا باید به دنبال کلید یدک بگردند. با اینکه جا ماندن سوئیچ در ماشین و قفل شدن آن دردسرساز است، اما به سرقت احتمالی خودروی خود فکر کنید. همه سوئیچ‌های ماشین درست مانند دستگاه جی پی اس مخفی باید دور از چشم و دسترس سارق باشند.

ورود از پنجره یکی از روش های سرقت خودرو است

قبل از اینکه از خودرو پیاده شوید، اطمینان حاصل کنید که همه پنجره‌ها کاملا بسته هستند. آمار سرقت خودرو نشان می‌دهد که حتی کمی باز بودن پنجره ماشین، برای دزدی ماشین شما کافی است. سارقان به راحتی می‌توانند از پنجره وارد ماشین شده و به وسیله نقلیه شما و هرچیزی که در آن است، دسترسی کامل داشته باشند.

برای جلوگیری از سرقت ماشین در مناطق پرنور پارک کنید

از پارک کردن در جاهایی که نور ضعیفی دارند و یا رفت و آمد کمی در آن حوالی صورت می‌گیرد، خودداری کنید. توصیه می‌کنیم همیشه خودروی خود را در مناطق پرتردد پارک کنید؛ زیرا اگر ماشین شما در معرض دید عموم مردم باشد، احتمال سرقت آن به مراتب کمتر می‌شود.

برای پیشگیری از سرقت ماشین دزدگیر نصب کنید

نصب دزدگیر یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو شماست. اگر کسی بخواهد وارد ماشین شما شود، دزدگیر صدای بلندی را پخش می‌کند و بنابراین توجه بقیه جلب می‌شود. گاهی وسایل قابل رویتی مانند قفل فرمان یا چراغ چشمک‌زن سیستم هشدار و جی پی اس برای جلوگیری از سرقت خودرو کافی است. با این حال، سارقان حرفه‌ای را دست کم نگیرید.

چیزهای ارزشمند خود را در ماشین رها نکنید

یکی از راه‌های جذب دزد این است که کیف، تلفن همراه یا یک کالای ارزشمند دیگر را در قسمتی از ماشین خود بگذارید که کاملا قابل مشاهده است. بهتر است وسایل قیمتی خود را در خانه بگذارید، اما اگر باید چیز مهمی همراه داشته باشید، آن را دور از چشم نگه دارید. همچنین می‌توانید اشیاء قیمتی را در صندوق عقب قرار دهید. البته برای جلوگیری از سرقت صندوق عقب، باید این کار را قبل از رسیدن به مقصد و دور از دید دیگران انجام دهید.

ایموبلایزر ماشین یا سیستم ضد سرقت نصب کنید

با نصب سوئیچ ایموبلایزر یک قفل نرم افزاری روی کامپیوتر ماشین گذاشته می‌شود تا از روشن شدن موتور خودرو جلوگیری کند. به این ترتیب دیگر سارقان نمی‌توانند به راحتی ماشین شما را راه‌اندازی کنند. البته بیشتر خودروهای مدرن به این سیستم ضدسرقت مجهز هستند. اما برای خودروهای دیگری که اتفاقا احتمال دزدیده شدن آن‌ها بیشتر است، باید خودتان ایموبلایزر نصب کنید.

21

نصب جی پی اس بهترین روش جلوگیری از سرقت خودرو است

با وجود رعایت 7 نکته‌ای که تا اینجا توضیح دادیم، آمار سرقت خودرو همچنان بالاست؛ چرا که به یاد داشته باشید سارقان همیشه یک قدم از ما جلوتر هستند. در اغلب موارد برای دزدیدن ماشین به کلید یدکی نیازی ندارند و حتی با وجود بسته بودن کامل شیشه‌ها به راحتی وارد ماشین می‌شوند. از کار انداختن دزدگیر ماشین هم کار چندان پیچیده‌ای برای سارقان نبوده و همچنین آمار سرقت خودرو از مناطق پرتردد هم کم نیست. 13 ثانیه برای یک سارق حرفه‌ای کافی است تا خودروی پراید را بدزدد. پس چه باید کرد؟

بهترین راه خرید جی پی اس خودرو است؛ زیرا احتمال اینکه سارق بتواند جی پی اس را پیدا کند، تقریبا صفر است. از طرفی قیمت جی پی اس ماشین یا ردیاب آهنربایی نسبت به کاربردی که دارد، بسیار مناسب بوده و مقرون به صرفه است. جی پی اس حتی از بیمه بدنه ماشین کارایی بیشتری دارد؛ چرا که بیمه بخشی از هزینه قطعات و لوازم سرقتی را جبران می‌کند. از طرف دیگر جی پی اس موقعیت مکانی خودرو را براساس اطلاعاتی که از ماهواره‌های ایستگاه فضایی می‌گیرد، برای شما ارسال کرده و به این ترتیب با وجود جی پی اس، می‌توان خودرو و متعلقات آن را حتی در صورت دزدیده شدن به راحتی پیدا کرد.

22

بهترین جی پی اس خودرو را از GPSkhodro خریداری کنید

سایت جی پی اس خودرو، بزرگ‌ترین واردکننده انواع ردیاب در ایران بوده و با گروه پشتیبانی قدرتمند خود، آماده ارائه محصولات باکیفیت به مشتریان عزیز است. شما می‌توانید به وب‌سایت gpskhodro مراجعه و بعد از مشورت با کارشناسان فروش این مجموعه، بهترین جی پی اس خودرو موجود در کشور را تهیه کنید.