بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را پرداخت می‌کند

داراب بارگاهی امروز عصر در نشست شورای اطلاع‌رسانی این اداره کل اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت بر اساس اهداف دو مقوله در برنامه خود دارد؛ مقوله اول پوشش بیمه‌ای و دومین مقوله حمایت از مردم در زمینه درمان را عهده دار می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش این بیمه می‌باشد که ۸۰ درصد از این افراد به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستایی قرار گرفته اند.

بارگاهی افزود: مادران بارداری که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند تا پایان دوره شیردهی میتوانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند و برای استفاده و آشنایی بیشتر از این خدمات می‌توانند به سایت بیمه سلامت ایران به نشانی ihio. gov. ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم مردمی که در دولت سیزدهم محقق شد، اجرای پرداخت ۹۰ درصد از هزینه ناباروری می‌باشد که خدمات درمان ناباروری در مراکز طرف قرارداد در تعهد قرار گرفته است و در صورتی که بیمه شده به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه نماید پس از ارائه مدارک، هزینه درمان ناباروری بر اساس تعرفه مصوب هیئت وزیران در بخش عمومی غیردولتی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در سالی که گذشت با نگاه ویژه دولت سیزدهم به سلامت مردم، اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر با افتخار اعلام می‌نماید که تمامی بدهی‌های خود را تسویه کرده است.

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را پرداخت می‌کند

بارگاهی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در ارتباط با بیمه زندانیان بیان کرد: زندانیانی که از طریق سازمان زندان‌ها به این اداره کل معرفی شوند، این افراد به همراه خانواده خود زیر پوشش بیمه سلامت خواهند بود و از خدمات بیمه‌ای به سهولت بهره خواهند برد.

وی عنوان کرد: در استان بوشهر ۴۸۰ موسسه تشخیصی، درمانی به صورت مستقیم طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت محسوب می‌شوند و اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر در هر زمان آمادگی انعقاد قرارداد با دیگر مراکز را دارد.

بارگاهی با اشاره به قطعی برق گفت: پزشکان می‌توانند در زمان قطعی برق ۵ درصد از اسناد خود را به صورت کاغذی بنویسند، و سپس باید به صورت الکترونیکی ثبت نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خاطر نشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند از طریق سامانه ۱۶۶۶ تمامی درخواست‌ها و شکایات خود را توسط کارشناسان این اداره کل ثبت و پیگیری نمایند.