آنچه نباید هنگام بروز درد قفسه سینه انجام داد

دکتر اولگا ساوونینا، متخصص بیماری‌های قلبی عروقی، بیان کرد که در صورت احساس درد در ناحیه قفسه سینه از چه چیز‌هایی باید اجتناب کرد.

این متخصص در مصاحبه با doctorpiter.ru خاطرنشان می‌کند که هنگام احساس درد در ناحیه قفسه سینه، ابتدا باید هیچ تلاش فیزیکی انجام ندهید و اگر فرد در حال کار است، فعالیت خود را بلافاصله متوقف کند.سپس به یاد داشته باشید، مصرف قرص نیتروگلیسیرین ممکن است کمکی نکند و حتی ممکن است به بدن آسیب برساند.

کپسول‌های نیتروگلیسرین برای جلوگیری از درد قفسه‌ی سینه (آنژین صدری) در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی خاص (بیماری‌های عروق کرونر) استفاده می‌شود. داروی نیتروگلیسرین متعلق به خانواده‌ی دارو‌هایی است که با نام نیترات‌ها شناخته می‌شوند.

علاوه بر این توصیه می‌کند که ناحیه درد را ماساژ ندهید یا آن را خنک نکنید و یا آب گازدار یا آب سرد ننوشید.این متخصص علائم سکته قلبی و سایر بیماری‌های قلبی در قفسه سینه را علاوه بر بروز درد در قفسه سینه بیان می‌کند ، که شامل چنین مواردی است:

احساس فشار، درد در هنگام حرکت دادن بازو یا گردن و فک، احساس درد در هنگام فعالیت بدنی یا راه رفتن سریع.در این گونه مواقع بهترین راهکار مراجعه به پزشک متخصص یا تماس با اورژانس است.انجام تجویز‌های خودسرانه ، چه بسا شرایط را وخیم‌تر کند.

آنچه نباید هنگام بروز درد قفسه سینه انجام داد