با حضور شهردار تهران؛ بوستان تخصصی مادر و کودک باغ نظر در منطقه ۱۰ افتتاح شد

 بوستان تخصصی مادر و کودک باغ نظر صبح امروز با حضور «علیرضا زاکانی» شهردار تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شد.
در این مراسم که اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران حضور داشتند، بوستان تخصصی مادر و کودک باغ نظر به دست مادر بزرگوار شهید هشت سال دفاع مقدس، شهید عارف فرزانی از خانواده‌های معظم شهید ساکن در محله هفت چنار افتتاح شد.
این بوستان که در هشتمین قرار خدمت شهردار تهران در ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۰ به عنوان نخستین بوستان مادر و کودک شهر تهران مورد کلنگ‌زنی قرار گرفت، ۶۶۲۶ مترمربع مساحت دارد و با همکاری مشترک شهرداری منطقه ۱۰ و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران احداث شده است.
در این بوستان، از امکاناتی نظیر ایستگاه تندرستی بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، سفره‌انداز، مسیر تندرستی برخوردار است و ضمن مورد مناسب‌سازی قرار گرفتن برای بهره‌برداری از سوی معلولین، وسایل مختص به کم‌توانان و نابینایان نظیر وسایل ورزشی، نیمکت و ایستگاه تندرستی برای استفاده از سوی افراد معلول را داراست.
احداث این بوستان در محله هفت چنار، باعث ارتقای کیفیت زندگی و رونق گردشگری و اکوتوریسم در جهت سالم‌سازی هوای شهر خواهد شد.
گونه‌های گیاهی کاشته شده در این بوستان شامل زیتون تلخ، توت، توری، یاس هلندی تیژ و قیچی خورده، انارگل، یاس هلندی جنگلی، شمشاد سبز و ابلق، شمشاد قیچی خورده، زرشک قرمز، انواع رز، بوته دائمی و ... هستند.

زاکانی


گفتنی است علاوه بر افتتاح بوستان مادر و کودک باغ نظر، دو ملک دیگر نیز در منطقه ۱۰ برای احداث بوستان در دست تملک قرار دارد که تا اوایل سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.