به گزارش افکار نیوز به نقل از ادیان نیوز، انسداد دهانه غار ثنایا اقدام تازه ای است که "سلفیها" به آن مبادرت ورزیده و مرحله دیگری از حمله به تاریخ اسلام را آغاز کردهاند.این عده با ریختن سنگ های کوه همراه با سیمان برروی دهانه غار این اقدام را صورت دادند. آنها با این عمل و گماردن مامورین سلفی در پای کوه، صعود به غار را غیر ممکن کردند.




غار ثنایا بسیار کوچک و بیشتر شبیه به یک شکاف است و از زمین فاصله زیادی هم ندارد و جایی است که پیامبر(ص) پس از زخم برداشتن در جنگ احد به آن جا رفت. زائرانی که برای زیارت حضرت حمزه سید الشهدا(ع) به احد می روند، معمولا از این غار نیز دیدن می کردند که عطر وجود رسول الله الاعظم حضرت محمد مصطفی(ص) به شهادت همه زائران هنوز در آن استشمام می‌شود.

سلفی ها درطول سال های اخیر برای بازداشتن زائران از رفتن به غار و عدم استشمام عطر وجودی رسول الله الاعظم(ص)، به همه شیوه ها و از جمله ایجاد موانع فیزیکی و ریختن زباله تمسک ورزیدند (مانند همان کاری که جاهلان در صدر اسلام با پیامبر (ص) کردند ) اما زائران پیامبر گرامی اسلام به همه آنها بی اعتنایی کردند.پیش از این آیات عظام مراجع تقلید درباره تخریب مشاهد اسلامی موضع گیری کرده و آن را عملی در راستای اهداف صهیونیست ها معرفی کرده بودند.