چند روش ساده برای پیشگیری از کمردرد

روش هایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان از بروز کمردرد پیشگیری کرد این روش ها عبارتند از:

۱. ورزش و بخصوص پیاده‌روی منظم می‌تواند مانع کمردرد شود و حتی در درمان آن نیز نقش داشته باشد.

۲. زمانی که تحت فشار عصبی قرار می‌گیرید تمام بدن از جمله کمر و گردن تحت فشار قرار می‌گیرند کاهش این فشارهای می‌تواند موجب کاهش انقباض عضلات و درد کمر شود.

۳. هنگام رانندگی برای رفع این عارضه با زاویه ۹۰ درجه بنشینید تا کمتر مجبور به قوز کردن و کشش عضلات سینه و گردن باشید.

۴. حمل کیف سنگین سبب نامتوازن شدن شانه‌ها و افزایش فشار بر روی ستون فقرات شده و در نهایت دردهای شدیدی را ایجاد می‌کند بنابر این باید از این عمل خودداری کرد.

چند روش ساده برای پیشگیری از کمردرد

۵. افرادی که بیش از ۱۵ ساعت در هفته به تماشای تلویزیون می‌نشینند، سه برابر بیشتر از سایرین در معرض کمردرد قرار دارند بنابر این باید از این کار خودداری کنند.

 

۶. گذاشتن بالشت زیر زانوها در هنگام خواب همچنین قرار دادن یک بالش نرم و کوچک زیر کمر در هنگام تحمل فشار زیاد بر کمر می‌تواند در جلوگیری از این عارضه نقش داشته باشد.

۷. بلند شدن از روزی صندلی و کمی راه رفتن و یا نوشیدن آب نیز تاثیر مفیدی بر جلوگیری از کمردرد دارد همچنین باید در هنگام کار با کامپیوتر و یا صحبت کردن طولانی مراقب بود تا کمر در شرایط نامناسبی قرار نگیرد.

۸. کفش پاشنه بلند باعث آسیب و فشار به ستون فقرات می‌شود، البته کفش‌هایی که کف آن‌ها کاملا صاف است نیز می‌تواند موجب بروز کمردرد شود زیرا توزیع یکسان وزن بدن نیز به عضلات کمر فشار تحمیل می‌کند.