تشکر از نیروهای خدمات شهری تهران/ لزوم توجه به آموزش های شهروندی

 مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان یکصد و سی امین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه از کار بزرگ مردم و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حماسه آفرینی آنها تشکر می‌کنم، گفت: مردم موجب ناامیدی دشمنان این سرزمین شدند.
وی افزود: قطعاً با همدلی و همراهی می توانیم چشم طمع دشمنان را کور کنیم و نگذاریم دشمنان بر این سرزمین طمع داشته باشند.

پیرهادی در ادامه تذکر خود با اشاره به مشکلات برف‌روبی پایتخت در روزهای گذشته و بررسی این موضوع در کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: تهران ۷۳۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۶۰ بزرگراه و ۳۳ هزار معبر اصلی و فرعی در تهران دارد.
وی ادامه داد: در شهر تهران، اختلاف سطح زیادی را شاهد هستیم، همچنین شرایط کوهپایه تهران موجب شده است تا مناطق جنوبی و شمالی تفاوت دمای زیادی در فصول مختلف داشته باشند و در برخی مناطق شیب تندی وجود داشته باشد.
وی با اشاره به برف روز پنجشنبه اظهار داشت: برف روز پنجشنبه سنگین بود به طوری که در چندین سال گذشته اتفاق نیفتاده بود و خداوند را به سبب رحمت الهی در شهر تهران، شاکر هستیم.
وی گفت: این بارش موجب شد که قسمتی از کم آبی های شهر تهران جبران شود هر چند برخی نقص ها وجود داشت و بعضی از عزیزان عذرخواهی کردند.
وی افزود: شاید یکی از علت مشکلات این باشد که در روز پنجشنبه همه مجموعه ها و همه دستگاه‌ها و همه امکانات منسجم نشدند اما در روز یکشنبه همکاری بیشتری صورت گرفت و همراهی کامل تر بود ‌و مردم از سفرهای غیرضروری خود کاستند.

تشکر از نیروهای خدمات شهری تهران/ لزوم توجه به آموزش های شهروندی


وی با بیان اینکه جای تقدیر از مردم وجود دارد، گفت: در روز یکشنبه برخی از افراد که در شمال تهران بودند از زنجیر چرخ استفاده کردند و صدا و سیما با توان بیشتری وارد شد و اطلاع رسانی بهتر صورت گرفت.
وی با بیان اینکه ‌جای تشکر از صدا و سیما وجود دارد نیز اظهار داشت: پلیس راهور‌ نیز از ظرفیت بیشتری در روز یکشنبه استفاده کرد و مشکلات کمتر بوده است و عملیات برف روبی با مشارکت شهروندان موجب رضایتمندی شد .

پیرهادی ادامه داد: وضعیت شهر در روز یکشنبه را از برخی خبرنگاران نیز جویا شدم و خبرنگاران رسانه ها نیز اذعان داشتند که وضعیت برف روبی یکشنبه شرایط بهتری داشت.
پیرهادی از کارگران و پرسنل زحمتکش حوزه خدمات شهری نیز تشکر کرد و گفت: روز یکشنبه این افراد در مناطق مختلف زحمت کشیدند و مناطق جنوبی هم به کمک مناطق شمالی آمدند.

وی با بیان اینکه در روز یکشنبه شاهد ۲۵ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ بودیم، اظهار داشت: ۶۵ درصد پیام‌ها برای مناطق یک و دو و پنج بوده است و کارگران خدمات شهری سایر مناطق نیز در این مناطق حاضر شده بودند .
به گفته وی ، ۱۷۷۳ دستگاه خاور، کامیون، پی کاپ، جرثقیل، لودر و ۳۰۰ دستگاه تخصصی شامل نمک پاش و کامیون با تیغه مخصوص برف روبی، نمک پاش بزرگراهی در شهر فعال بودند.
وی با بیان اینکه حوزه تجهیزات و ماشین آلات برف روبی شهرداری تهران نیازمند تقویت است، گفت: از همکاران تقاضا دارم اکنون که در فصل بودجه هستیم، کمک کنیم تجهیزات برف روبی کامل تر شود.
وی با بیان اینکه باید برای سال بعد و برف روبی تصمیم مدیریتی گرفته شود، افزود: تجهیزات جدید خریداری نشده و تجهیزات موجود نیز به روز رسانی نشده است و ضرورت تصمیم مدیریتی در این حوزه وجود دارد.
وی از شهردار تهران خواست به موضوع آموزش شهروندی به طور ویژه بپردازد. تا در زمان برف شهروندان دچار مشکلات کمتری شوند.