مسئولان قضایی و پلیس برای دستگیری متهمان متواری اقدام کنند

 نشست مشترک مسئولان قضایی با فرماندهان انتظامی، سپاه پاسدارن و وزارت اطلاعات با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران ، دادستان تهران، مسئولان قضایی استان تهران، فرماندهان انتظامی، مدیران و روسای سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی استان تهران و روسای پلیس‌‎های تخصصی به منظور بررسی آخرین وضعیت امنیتی استان تهران ، برگزار شد.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران بر بهره مندی از تمامی ظرفیت‌های قانون به دستگاه قضایی، فرماندهی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای تامین امنیت و آرامش مردم شریف ایران اسلامی، تاکید کرد.

القاصی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی در سال گذشته اظهار کرد: وقایع و حوادث گوناگونی که در سال گذشته به وقوع پیوست موجب صرف بخشی از توان و وقت مدیران دستگاه‌های مختلف خصوصا دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی برای خنثی سازی حربه‌های دشمنان شد.

مسئولان قضایی و پلیس برای دستگیری متهمان متواری اقدام کنند

رئیس کل دادگستری استان تهران ابتکارات و منویات رهبر معظم انقلاب، تلاش‌های صورت گرفته توسط فرماندهان انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران و نیرو‌های امنیتی، مدیران مرتبط در بخش‌های گوناگون و دستگاه‌های مختلف از جمله روسای دادگستری ها، دادستان ها، قضات دادگاه‌های انقلاب و شعب ویژه‌ای که تعیین شد، در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و کاهش جرائم ضد امنیتی و التهابات پاییز سال گذشته اثر گذار و ارزشمند توصیف کرد.

وی افزود: در عین حال که دشمن فضا را به نحوی مدیریت می‌کرد که انگیزه و اراده را در همکاران قضایی تضعیف کند، اما مدیران و قضات دادگستری استان تهران با تلاش زیاد و بکارگیری اعتقاد، ایمان و اراده قوی، ضمن حضور در صحنه و رعایت مولفه‌های دینی و شرعی با اتکا به قانون به خطا‌ها و جرایم افراد خاطی به سرعت رسیدگی کردند و توانستند در مواجهه با اقدامات ضد امنیتی و اجتماعی صورت گرفته در مدار قانون و شرع با افراد مجرم و خطاکار برخورد درست و صحیح را داشته باشند.

القاصی ابتکار رئیس دستگاه قضا را در خنثی سازی توطئه‌های دشمن مهم دانست و بیان کرد: بعد از اینکه اهداف دشمن در ایجاد اختلاف و شکاف بین نظام و مردم به نتیجه نرسید ما شاهد بودیم در یک ابتکار بسیار ارزشمند که رئیس قوه قضاییه برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن داشت، با تقدیم پیشنهاد عفو افرادی که معاند نیستند و کسانی که اغفال شدند و تحت فضای این شرایط دست به اقدامات خلاف قانون زدند به محضر مقام معظم رهبری با نگاه حکیمانه و بزرگ منشانه‌ای که معظم له داشتند، این افراد از رافت اسلامی بهره‌مند شدند و مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و با این اقدام یک ثبات، امنیت و وحدت در جامعه حاکم و توطئه‌های شوم دشمن نیز نقش بر آب شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران امنیت در جامعه را محصول هم افزایی، هماهنگی و همکاری مجموعه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و قضایی دانست و اظهار کرد: اعتماد و رضایت مندی مردم بهترین سنجه برای عملکرد دستگاه‌ها است و زمانی که سطح این رضایتمندی افزایش یابد می‌توانیم ادعا کنیم که به طور صحیح به وظایف خود عمل کرده ایم.

القاصی با اشاره به گزارش‌های فرماندهان انتظامی تهران بزرگ، غرب و شرق استان تهران و مسئولان امنیتی و فرماندهان قرارگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان تهران در خصوص شکل گیری جنگ ترکیبی تمام عیار و توطئه‌های دشمنان در این زمینه، بیان کرد: باید بهره مندی هر یک از دستگاه‌ها از ظرفیت‌های قانونی در رویارویی با این جنگ ترکیبی مورد بررسی قرار گیرد و بخش عمده‌ای از مطالبات مردم مسائل معیشتی و اقتصادی است.

وی افزود: مردم نسبت به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی دغدغه دارند و باید با تصمیمات قانونی و صدور دستورات قضایی لازم در کوتاه‌ترین زمان برای مواجهه با جرائم امنیتی و آسیب‌های اجتماعی خصوصا توسط افرادی که قصد برهم زدن امنیت روانی جامعه را دارند، بازدارندگی لازم صورت پذیرد.

القاصی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) افزایش اعتماد و امید در جامعه را با تلاش و اهتمام تمام مسئولان میسر دانست و تاکید کرد: اقتضائات امروز و جامعه و مطالبه افکار عمومی از دستگاه قضایی، پلیس و امنیتی، برخورد مناسب با افراد خاطی و کسانی است که آرامش مردم را برهم می‌زنند و با انتشار و انعکاس آن در فضای مجازی و رسانه‌ای کردن اقدامات خلاف قانون سعی می‌کنند تا جریان سازی و التهاب آفرینی کنند.

وی از فرماندهان انتظامی و مسئولان قضایی خواست تا با یک برنامه ریزی منسجم نسبت به جلب و دستگیری متهمان و محکومان متواری اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران نشست فرماندهان انتظامی و قرارگاه‌های سپاه پاسداران و مسئولان امنیتی استان تهران را فرصت مغتنمی برای هم افزایی و هماهنگی بین بخشی عنوان کرد و از آن‌ها خواست تا در پیگیری و رسیدگی به مسائل و رخداد‌هایی که در حوزه قضایی اتفاق می‌افتد، حساسیت ویژه داشته باشند و با ورود جدی به اتفاقات در سریعترین زمان، نتایج قابل قبولی را در نظر مردم برای کسب اعتماد و افزایش امید ایجاد کنند.

القاصی با اشاره به یکی از پرونده‌های در دست رسیدگی در مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی که مورد مطالبه هزاران نفر از مردم است، تصریح کرد: مجموعه وزارت اطلاعات در پرونده موسوم به رمز ارز کینگ مانی همکاری و اقدامات خوب و قابل تقدیری را انجام داد که افزایش اعتماد مردم و مالباختگان در استیفای حقوق از دست رفته خود را به همراه داشته است.

وی مجموعه دستگاه قضایی را حامی و پشتیبان مجموعه‌های فرماندهی انتظامی، نیرو‌های امنیتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و گفت: این مجموعه‌ها برای حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران از خود گذشتگی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: حفظ و تقویت اقتدار نظام موجب افزایش امنیت جامعه و مردم است.

القاصی زحمات و تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های امنیتی، انتظامی و سپاه پاسداران را در برخورد با جریان اغتشاشات سال گذشته ستودنی و قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: مجموعه‌های فرماندهی انتظامی، سازمان اطلاعات استان تهران، مجموعه وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در این اتفاقات حقیقتا پای کار بودند و برای جلوگیری از تعرض عناصر اغتشاشگر به جان و مال مردم به صورت شبانه روزی و خستگی ناپذیر تا پای جان ایستادگی کردند تا آتش این التهابات و توطئه‌ها خاموش شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری در مورد عفو گسترده را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: آنچه که مهم بود حضور خود جوش، انقلابی و مسئولیت پذیری در مواجهه با این اقدامات و پرونده‌هایی که در این راستا تشکیل شد و موجب شد تا اهتمام همکاران و رویکرد مسئولیت پذیری آن‌ها در دیگر نقاط کشور هم الگو گیری شود.