شهرداری از یارانه‌ها و کمک‌های دولت و سازمان‌های دولتی در حوزه حمل و نقل عمومی محروم است/ پیشنهاد ارسال نامه به دولت برای وصول مطالبات

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر درباره گزارش عملکرد مالی سه ماهه اول شهرداری تهران، به طرح چند پرسش پرداخت و  اظهار داشت: چرا عوارض صدور مجوز حصارکشی برای املاک فاقد مستحدثات، صفر است؟

وی گفت:در این گزارش درباره عوارض پروانه‌های ساختمانی گزارشی ارسال نشده و عوارض پارک‌ حاشیه ای هم صفر است.

به گفته وی، گزارشی از یارانه‌ها و کمک‌های قانونی دولت و سازمان‌های دولتی به شهرداری تهران ارائه نشده است و تعهدات کمک های دولت نیز محقق نشده در حالی که یک سوم بهای تمام شده بلیط مترو و اتوبوس باید از سوی دولت پرداخت شود اما این امر نیز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه دولت تکلیف قانونی در این حوزه دارد اظهار داشت: دولت بر اساس تکالیف قانونی باید یارانه ها و کمک های خود را به شهرداری واریز می‌کرد که این امر محقق نشده است‌.

پیرهادی تاکید کرد: برای موضوع مطالبات شهرداری تهران از دولت، از جمله این مطالبات در حوزه‌های حمل و نقل عمومی و بافت فرسوده و مانند آن نامه‌ای با امضای ریاست شورای شهر به دولت ارسال و شهرداری تهران پیگیر آن باشد.

مهدی پیرهادی