توزیع شیر رایگان بین ۸.۵ میلیون دانش‌آموز کشور

محمداسماعیل مطلق با بیان اینکه توزیع شیر رایگان در مدارس پس از چهار سال وقفه، با دستور رئیس جمهور و پیگیری های معاون اول رئیس جمهور انجام شد؛ اظهار کرد: توزیع شیر در مدارس با محوریت وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان‌های غذا و دارو، استاندارد، هدفمندی یارانه‌ها، برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در استان‌های کشور عملیاتی شد.

مطلق تصریح کرد: برنامه توزیع شیر در مدارس پس از چند سال وقفه، در دولت مردمی عملیاتی شده و شور تازه‌ای به مدارس کشور آورده است و نظارت‌های بسیاری نیز بر کیفیت شیر توزیعی انجام می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: امروزه صنایع لبنیات علی رغم مشکلات متعدد، با تمام توان در حال همکاری با مدارس هستند و ٦٢ هزار مدرسه و قریب به ٨ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اجرا و تداوم این برنامه بر بهبود سلامت دانش آموزان، ارتقاء سطح یادگیری و بهره وری، پیشگیری از سوء تغذیه و فرهنگ سازی برای افزایش مصرف شیر در دانش آموزان برای تضمین سلامت کشور ضروری است.

توزیع شیر رایگان بین ۸.۵ میلیون دانش‌آموز کشور

مطلق گفت: در این راستا دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از طریق کمیته علمی و سیاستگذاری شیر مدارس با همکاری ذی‌نقشان در صدد رفع چالش های موجود بوده و خواستار تخصیص ردیف اعتباری مستقل برای اجرای پایدار برنامه شیر مدرسه در سال‌های آتی برای بهبود سلامت دانش آموزان و آینده سازان کشورمان است.