آیا مدارس رشت و گیلان فردا یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ تعطیل است؟

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس گیلان یکشنبه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس گیلان فردا یکشنبه اعلام نشده است. در صورت تعطیلی مدارس این خبر بروزرسانی می شود. 

تعطیلی مدارس گیلان فردا حقیقت دارد؟ 

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر ورود توده هوای ناپایدار از امروز (شنبه) به این استان است؛ احتمال بارش برف، باران و تگرگ پیش بینی شده است.

آرش نبی‌زاده اظهار کرد: بر این اساس با ورود توده هوای ناپایدار از امروز به منطقه، شرایط برای افزایش ابر به تناوب بارندگی و وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده برف، احتمال رعد و برق و تگرگ فراهم می‌شود.

تعطیلی مدارس

وی با اشاره به ماندگاری این وضعیت آب و هوایی تا فردا (یکشنبه) در گیلان، اضافه کرد: طی این مدت دمای هوای استان سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

نبی‌زاده با اشاره به تقویت بارش‌ها از دوشنبه هفته جاری خاطر نشان کرد: با تقویت جریانات سرد شمالی از دوشنبه تا اواخر هفته جاری باران، بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات و دامنه‌ها، در مناطق مستعد جلگه‌ای مخلوط برف و باران و برف مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه طی این مدت، دما به طور محسوس ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد، اظهار کرد: ماسوله صبح امروز (شنبه) با یک درجه سلسیوس زیر صفر کمترین و ازبرم سیاهکل با ۱۵ درجه بیشترین دمای استان گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند.

کارشناس هواشناسی استان گیلان بیان کرد: وضعیت دریا امروز ، با ارتفاع موج ۲۰ سانتی متر تا یک متر برای فعالیت‌های دریانوردی گاهی نامناسب است اما از فردا به تدریج نامناسب خواهد شد.

در زمان حاضر آسمان گیلان ابری و مه آلود است.