هشدار به پایتخت‌نشینان: در خانه بمانید!

 


 اداره کل هواشناسی استان تهران از تداوم بارش باران و برف در تهران، یخبندان سطح زمین و تداوم هوای سرد تا پایان هفته خبر داد.

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، تا روز چهارشنبه (نهم اسفند ماه) آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید به همراه بارش باران و برف همچنین احتمال رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ، گاهی مه و محدودیت دید، در ارتفاعات با کولاک برف و احتمال ریزش بهمن پیش‌بینی می‌شود. بیشترین شدت بارش برای روز یکشنبه تا دوشنبه (ششم و هفتم اسفند) برآورد می‌شود.

همچنین طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (هشتم و نهم اسفند) از شدت بارش‌ها کاسته شده و احتمال رخداد بارش‌های رگباری دور از انتظار نیست. همچنین کاهش محسوس دما و یخبندان سطح زمین و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته در سطح استان ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۷ اسفند ماه) ابری، در بعضی از ساعت‌ها با بارش باران و برف همراه با مه رقیق  و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است. روز سه‌شنبه (هشتم اسفند) آسمان تهران ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران و برف، همراه با مه رقیق و گاهی و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دما در این روز چهار و کمینه دما ۱- درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه توچال با کمینه دمای ۱۱- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است همچنین ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۱۵ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

هشدار یخبندان و یخ‌زدگی معابر در تهران

 معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به بارش برف در ارتفاعات و احتمال یخ زدگی در پایتخت گفت: شهروندان در مصرف حامل های انرژی مدیریت داشته باشند.

سعید بشیر،  معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش برف در ارتفاعات تهران و احتمال یخ زدگی گفت: از امروز تا سه‌شنبه «هشتم اسفندماه» در سطح شهر تهران به‌ویژه ارتفاعات از جمله واریش و امام زاده داود (ع)، بارش باران، بارش برف، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، مه گرفتگی، کاهش دید، کاهش محسوس دما، کولاک، احتمال لغزش سنگ و وقوع بهمن در ارتفاعات، اختلال در تردد در جاده‌های کوهستانی، امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی و یخ‌زدگی تاسیسات و لوله‌های آبرسانی و… پیش بینی شده است.

بشیری افزود: به هموطنان عزیز بویژه ساکنین مناطق مورد اشاره، توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر، پرهیز از کوهنوردی، مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خودداری نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با تاکید بر ضرورت حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، به شهروندان تهرانی نیز توصیه نمود الگوی صحیح را در مصرف حامل‌های انرژی رعایت نمایند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: مطابق هماهنگی‌ها دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی کامل را داشته و وضعیت معابر توسط دوربین‌های سازمان ترافیک تهران و سطح شهر نیز توسط دوربین‌های نظارت تصویری ویژه برف مرکز EOC سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران رصد می‌شود.

هشدار به پایتخت‌نشینان: در خانه بمانید!

شهروندان مناطق شمالی تهران در خانه بمانند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، با توجه به بارش برف در مناطق شمال شهر، از ساکنان این مناطق خواست چنانچه کار ضروری ندارند، در خانه بمانند.

سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از لغزندگی معابر در مناطق شمالی شهر خبر داد و گفت: با توجه به ریزش نزولات آسمانی و لغزندگی معابر در صورت امکان از منزل خارج نشوید و ضمن رعایت سرعت مطمئنه با تجهیزات کامل در شهر تردد کنید.

او افزود: از شهروندان ساکن در مناطق شمالی شهر به ویژه منطقه یک درخواست می‌کنیم در صورت نداشتن کار ضروری از تردد خودداری نمایند، چرا که وضعیت معابر در حال حاضر به دلیل ریزش برف لغزنده است و جدا از ایجاد ترافیک‌های بلند مدت باعث تصادف نیز می‌شود.