وزیر بهداشت به این گروه هشدار جدی داد

 بهرام عین‌اللهی با بیان این که هر ساله در آستانه تعطیلات نوروزی شاهد افزایش اعمال جراحی زیبایی هستیم و در این زمینه نیز برخی پزشکان با دریافت تعرفه‌های پایین‌تر و انجام تبلیغات مردم را به انجام این جراحی‌ها تشویق می‌کنند، گفت: ما توصیه می‌کنیم که بسیاری از افراد اعمال جراحی را در ایام نزدیک به نوروز انجام ندهند زیرا هر عملی یک بخش درمان و انجام عمل و یک مرحله مراقبت بعد از عمل را دارد. براساس قانون، پیگیری بعد از عمل را باید جراح انجام دهد و ما توصیه می‌کنیم عمل‌هایی که احتیاج به پیگیری دارند در ایام نزدیک به تعطیلات انجام نشوند. اعمال زیبایی نیز از این دسته اعمال است.

وی افزود: از نظر وزارت بهداشت هر پزشکی کاری را می‌تواند انجام دهد که جزو مواد درسی او آمده باشد. مثلا یک جراح چشم برنامه درمانش مشخص است و باید اعمال جراحی که در حیطه تخصصی و در کریکولوم درسی او بوده را ارائه کند.

وزیر بهداشت به این گروه هشدار جدی داد

عین‌اللهی با بیان این‌که بسیاری از این عمل‌های زیبایی ممکن است عوارضی نیز داشته باشد، ادامه داد: اگر کسی خلاف تحصیلات و تخصص خود عملی انجام دهد باید به مراجع قانونی پاسخگو باشد و پزشکی قانونی و نظام پزشکی جرایم پزشکی را بررسی و احکامی صادر می‌کنند.