فردا یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

در تقویم شمسی برابر است با : روز یکشنبه ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جمهوری اسلامی ایران در تقویم قمری برابر است با : روز یکشنبه ۲۰ رمضان سال ۱۴۴۵

در تقویم میلادی برابر است با : روز یکشنبه ۳۱ مارس سال ۲۰۲۴

روز جمهوری اسلامی ایران

در این روز نتایج همه‌پرسی رسمی که در روز دهم و یازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ شمسی برگزار شد، اعلام گردید و ملت مسلمان ایران با اکثریت قریب به اتفاق یعنی ۹۸/۲ درصد به نظام جمهوری اسلامی، رای مثبت دادند و این روز در تاریخ ملت مسلمان ایران “روز جمهوری اسلامی” نامیده شد.

در بخشی از پیامی که حضرت امام (رحمة‌الله‌علیه) به مناسبت رفراندوم ۱۱ و ۱۲ فروردین صادر فرمودند، آمده است: «این رفراندوم چیزی است که همه ملت ما باید در آن شرکت کنند. من توصیه می‌کنم که همه ملت در این رفراندوم که سرنوشت ما، ملت ما و کشور و مذهب ما را تعیین می‌کند شرکت کنند…»

حضرت امام (رحمة‌الله‌علیه) در این پیام فرمودند: «عموم مردم در انتخابات آزادند در اینکه به جمهوری اسلامی رای “نه” یا “آری” بدهند.»

فردا یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

سرانجام روز ۱۰ و ۱۱ فروردین سر رسید. مردم با کمال نظم و آزادی رای خود را به صندوق انداختند و ۹۸/۲ درصد مردم، معادل بیست میلیون نفر که واجد شرایط بودند به جمهوری اسلامی رای دادند و بدین‌گونه رژیم “جمهوری اسلامی” به جای رژیم شاهنشاهی ایجاد شد.

پس از خاتمه کار از طرف امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) رهبر انقلاب، ۱۲ فروردین به عنوان “روز جمهوری اسلامی” اعلام و تعطیل عمومی شد. که هر ساله نیز چنین خواهد شد.