ورود دستگاه قضا به حادثه آتش‌سوزی واحد تولیدی گرمسار

و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام محمدصادق اکبری اطهار کرد: حوالی ظهر امروز آتش سوزی در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی گرمسار رخ داد و به محض اطلاع دستورات لازم به مسئولان قضایی گرمسار صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: گزارش‌های اولیه از عدم رعایت اصول ایمنی و مجاز در بهره برداری از سوله تولید محصولات پلاستیکی حکایت می‌کند که منجر به بروز خسارت‌های مالی زیادی شده است.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: به مسئولان قضایی گرمسار تکلیف شد علاوه بر بازدید میدانی و بررسی علل وقوع حادثه، برای حفظ جان اشخاص و جلوگیری از وقوع انفجارهای بیشتر که باعث آسیب به واحدهای تولیدی دیگر و وقوع حوادث احتمالی بعدی شود، ورود کنند.

حجت‌الاسلام اکبری تصریح کرد: مسوولان قضایی گرمسار و سراسر استان سمنان باید علاوه بر شناسایی واحدهای تولیدی که به طور غیرمجاز فعالیت دارند و دعوت از متصدیان مربوطه با بسیج مسوولان اجرایی متولی، مشکلات را شناسایی و رفع کرده و درصدد فعالیت قانونی و ایمن تمامی بنگاه‌های اقتصادی حوزه‌های قضایی برآیند.

وی افزود: برخی از تجهیزات و محصولات این شرکت بر اثر آتش‌سوزی تخریب یا بلااستفاده شده و تشخیص علت قطعی وقوع حادثه در حال بررسی است.

رییس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: حمایت قانونی از واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب و رییس قوه قضاییه در دستور کار دستگاه قضایی استان است و با بررسی کامل ابعاد این حادثه، علل وقوع آن، میزان دقیق خسارت و عمدی یا غیرعمدی بودن پیگیری خواهد شد.

حوالی ساعت ۱۲ امروز (پنجشنبه) یک واحد تولیدی پلاستیک در شهرک صنعتی فجر گرمسار دچار آتش‌سوزی گسترده شد که مصدومیت یک نفر و خسارت مالی زیادی به دنبال داشت.

با توجه به حریق سنگین و گسترده، سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی و ۲ دستگاه تانکر آب پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

به دلیل وسعت آتش‌سوزی، نیروها و خودروهای اطفای حریق از ایستگاه‌های آتش‌نشانی همجوار از جمله ایوانکی نیز عازم محل آتش‌سوزی شدند و پس از حدود ۲ ساعت حریق اطفاء شد.

شهرستان گرمسار دارای حدودی نیمی از واحدهای صنعتی استان سمنان است و سه شهرک صنعتی ایوانکی، فجر و پایتخت در این شهرستان در غربی‌ترین نقطه استان و در جوار تهران قرار دارند.

استان سمنان ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه اقتصادی تصویب شده دارد.