اختصاص ۶۲ درصد اعتبارات بخش رفاهی به بیمه و بازنشستگان

به گزارش افکارنیوز، عبدالرضا عزیزی در مورد اعتبارات نهادهای حمایتی در لایحه بودجه افزود: در بودجه سال جاری اعتبارات بخش رفاهی رشد قابل توجهی داشته است بطوریکه با تزریق این بودجه امیدواریم بخشی از مشکلات این نهادها برطرف شود.

وی گفت: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی نزدیک به ۳۷۴ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که حدود ۱۹.۵ درصد از بودجه عمومی کشور را به خودش اختصاص می دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: اعتبارات این بخش نسبت به لایحه بودجه سال گذشته ۲۰.۹ درصد رشد داشته است بطوریکه از کل اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی ۶۲ درصد مربوط به بیمه های اجتماعی و بازنشستگان است. همچنین۹.۵ درصد نیز به بیمه های درمانی اختصاص یافته است.

عزیزی افزود: ۱۲.۵ درصد به امور حمایتی و توانمندسازی، ۱.۱درصد به امداد و نجات، ۰.۵ درصد هم به کاهش آسیب های اجتماعی و ۱۴.۳ درصد نیز به امور ایثارگران اختصاص یافته است.

به گفته وی، در این لایحه ۲۱.۵ درصد اعتبار بیمه های اجتماعی زیاد شده و ۲۰ درصدی نیز بودجه مربوط به بیمه های درمانی رشد داشته است.

عزیزی یادآور شد: اعتبار مربوط به بیمه های اجتماعی ( بازنشستگان و مستمری بگیران) ۲۳۰ هزار میلیارد ریال است که ۶۲ درصد از کل اعتبارت این بخش را تشکیل می دهد. همچنین اعتبار امور حمایتی و توانمندسازی ۴۶.۳ هزار میلیارد ریال و بودجه بیمه های درمانی پایه نیز حدود ۳۵.۳ هزار میلیارد ریال است.