تلاش رد صلاحیت‌شده‌ها برای رفتن به شورا

به گزارش افکارنیوز،با تأیید نهایی اسامی کاندیداها چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، فضای رقابت بین گروه‌ها و طیف‌ها وارد مرحله جدیدی شده است و هر کدام از افراد و گروه سعی دارند راه خود را برای رسیدن به خانه‌‌ شورا در خیابان بهشت کوتاه کنند.

در حالی طی روزهای گذشته برخی از چهره‌های سرشناس گروه‌ها و جبهه‌ها اظهاراتی داشتند که در این دوره‌ با لیست پر باری خواهند آمد که شهروندان تهرانی منتظر ارائه این لیست‌ها هستند.

در همین راستا به‌زودی لیست برخی از گروه‌ها برای انتخابات شوراها ارائه می‌شود که برخی از چهر‌های سرشناس در این خصوص اظهاراتی داشتند.

که در این زمینه می‌توان به اظهارات حسن بیادی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد. وی در این خصوص عنوان کرده است که ائتلاف آبادگران ایران اسلامی با سر لیستی مهدی چمران در این دوره همانند دوره های گذشته وارد خواهد شد.

مهدی چمران، رئیس فعلی شورای اسلامی شهر تهران و سرلیست ائتلاف آبادگران ایران اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نهایی شدن لیست ائتلاف آبادگران ایران اسلامی اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات متعدد لیست اشاره شده نهایی و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی اعلام شود.

وی تصریح کرد: ‌ در لیست آبادگران ایران اسلامی چند تن از اعضای فعلی شورا که در دوره دوم و سوم بوده‌اند حضور خواهند داشت که در کنار آنها تعدادی اساتید، کارشناسان و هنرمندان هم حضور دارند.

چمران خاطرنشان کرد: به طور حتم آبادگران ایران اسلامی یک لیست مشترک نیز با سایر گروه‌ها در چهارمین دوره انتخابات شوراها اعلام خواهد کرد که از گروه‌های مختلف در این لیست حضور دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با گروه‌ها و جبهه‌های مختلف لیست مشترک آماده شده است. این لیست نیز در هفته آینده اعلام می‌شود. به طوری که از جبهه‌های مختلفی چون ایثارگران، رهپویان، جبهه پیروان امام و رهبری و جبهه پایداری و … در این لیست مشترک حضور خواهند داشت.

وی افزود: ائتلاف آبادگران ایران اسلامی در همان زمان تعیین شده یعنی ۱۶ خرداد تبلیغات رسمی خود را در شهر تهران آغاز می‌کند.

در همین زمینه پرویز سروری، رییس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت‌های مستمر ستادهای استانی خدمتگزاران، گفت: با توجه به زمان باقی مانده به برگزاری انتخابات دوره چهارم شوراها در سراسر کشور لیست‌های نهایی خدمتگزاران با اسامی ۹۱۷ نفر از کاندیداهای که با معیارهای ستاد خدمتگزاران همخوانی داشته‌اند از سوی مرکز استانی استخراج شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام معاونت ستاد خدمتگزاران در مراکز استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی و خوزستان بر اساس ظرفیت‌های اعلام شده کاندیداها معرفی شده‌اند و در شهر اردبیل ۱۹ نفر و همچنین در ۶ استان سیستان و بلوچستان، قزوین کرمان، گیلان، مرکزی، همدان و زنجان نیز لیست‌ها ۱۵ نفره بسته شده است.

رئیس ستاد انتخابات آبادگران و پیشرفت ایران اسلامی افزود: در سایر مراکز استانی نیز براساس تعداد اعضای شوراها لیست کاندیداهای مورد حمایت خدمتگزاران آماده شده است.

سروری گفت: لیست‌های کاندیداها شوراها در شهر و شهرستان‌ها نیز آماده شده است که در این شهرهای مورد نظر اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: استخراج اسامی بر اساس صلاحیت‌های ارزشی و مکتبی و سبد نیازهای شهری، تخصص افراد، کار آمدی و مقبولیت استخراج شده است.

رئیس ستاد انتخابات آبادگران و پیشرفت ایران اسلامی همچنین گفت: در صدد هستیم در آینده نزدیک لیست کاندیداهای شوراهای دوره چهارم خدمتگزاران شهر تهران را نیز زودتر اعلام کنیم.

با توجه به رد صلاحیت برخی از کاندیداها، عیسی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: تا ۱۳ خرداد اسامی تأیید نهایی نامزدهای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از ۱۹۳۵ نفر ثبت نام کننده مشخص و اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: لیست کاندیداهای نهایی و کدهای انتخاباتی آنها حداکثر تا ۱۶ خرداد اعلام و تبلیغات انتخاباتی نیز از این تاریخ به مدت یک هفته برای اعضای شورای شهر آغاز می‌شود.

فرهادی یادآور شد: شرایط تبلیغات صحیح در انتخابات شورای شهر تهران بر روی سایت فرمانداری درج شده است و نامزدها می‌توانند با مراجعه به این سایت شرایط مجاز و غیرمجاز تبلیغات را مطالعه کنند.

فرماندار تهران درباره تخلفات تبلیغاتی در انتخابات شورای شهر اظهار داشت: گزارشهای جزئی تاکنون درباره تبلیغات زودهنگام شورای شهر داده شده است و در این باره تذکراتی نیز به متخلفان داده شده است.

فرهادی گفت: احتمالا در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر تهران حدود هزار و ۷۰۰ نفر تائید صلاحیت می‌شوند.

این در حالی است که برخی از کاندیداها که صلاحیتشان در چهارمین دوره انتخابات شوراها رد شده است هنوز تلاش می کنند تا زمان اندک صلاحیت خود را برای حضور در انتخابات تأیید کنند که می توان به محسن هاشمی، فرزند آیت الله اکبر رفسنجانی اشاره کرد وی در این باره خاطر نشان کرد: ما منتظریم تا ۱۲ خردادماه نتایج تجدید‌نظر بیاید.

به گزارش افکار در انتخابات شوراها شاهد حضور طیف های و گروه های مختلفی از برخی از وزرا و حامیان دولت، حامیان شهردار تهران و اصلاح طلبان هستیم.