گلایه استانداری تهران از کمبود بودجه

به گزارشافکارنیوز،محمدعلی قائمی گفت: معاونت برنامه ریزی و بودجه استانداری از یک معاون و ۴ رئیس گروه تشگیل شده که وظیفه اصلی آنان این است که بودجه‌ای که سالانه از سوی مراجع قانونی و دولتی ابلاغ می‌شود را در شهرستان‌ها اجرایی ‌کنند. که سهم بودجه هر شهرستان در شورای برنامه‌ریزی مشخص شده و به فرمانداران برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه هر پروژه‌ای که قابلیت اجرا در شهرستان‌ها را داشته باشد اعتبار خاص خود را دریافت می‌کند تصریح کرد: از کل اعتبار ابلاغی به شهرستان سهم هر پروژه تعیین می‌شود. به عنوان مثال اگر یک شهرستانی ۵ پروژه آموزش‌ و پرورش داشته باشد از این اعتبارات، مبلغی مخصوص برای اجرای این طرحها تخصیص داده می‌شود.

قائمی درباره بودجه سال ۹۲ استان تهران توضیح داد: مراحل قانونی بودجه سال جاری طی شده اما با توجه به اینکه رقم بودجه هر سال ثابت نیست و در آخر سال مالی مشخص می شود باید گفت که می‌توانیم حدود ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار را در این حوزه ارزیابی کنیم.

مدیرکل بودجه استانداری تهران با بیان اینکه دفتر برنامه و بودجه درآمد اختصاصی ندارد، اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها مانند شهرداریها خودشان قابلیت درآمدزایی دارند اما ما طبق مبلغی از سوی دولت ابلاغ می‌شود باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اعتباراتی که به استان تهران تخصیص داده می‌شود پاسخگوی نیاز تهرانیها نیست، گفت: تهران دارای ۱۳میلیون نفر جمعیت است که برای اجرای عملیاتها و رفع چالش ها نیازمند اعتبارات خاصی هستیم بنابراین باید هنگام تخصیص بودجه به این موضوع توجه شود.

قائمی ادامه داد: تراکم جمعیتی استان تهران ۲۰ برابر متوسط تراکم کشوری است و این در حالی است که برخی استانها مانند خراسان رضوی و خوزستان اعتباری بیشتر از ما دریافت میکنند. البته ما مخالف پیشرفت استانهای محروم نیستیم زیرا در صورت پیشرفت آنها از معضلات تهران نیز کم میشود.