به گزارش افکارنیوز، ‌ ظرف چند روز گذشته خبری در برخی از رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه هیأت نظارت بر مطبوعات دو رسانه ۹ دی و جهان نیوز را توقیف کرده است.

این خبر حکایت از آن داشت که اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات این تصمیم را گرفته و قرار است در آخرین روزهای سال درباره ان اطلاع رسانی کنند.


علاء‌الدین ظهوریان درباره اخبار منعکس شده در خصوص تصمیم‌گیری برای توقیف نشریه‌های «۹دی» و جهان نیوز اظهار داشت: این اخبار صحت ندارد البته بنده در این باره اطلاع دقیقی ندارم.

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات افزود: البته اگر لازم باشد هیئت نظارت هماهنگی‌های لازم را در جلسات تشکیل شده انجام می‌دهد و رأی خود را یا به صورت تلفنی و در جلسه غیرحضوری به اطلاع می‌رساند.

همچنین در تماس با حجت الاسلام رسایی مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی از وی درباره این اقدام هیئت نظارت پرسید.

حجت‌الاسلام رسایی درباره تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات به منظور توقیف نشریه «۹ دی» اظهار داشت: من هم این موضوع را از منابع غیر رسمی معتبر شنیده‌ام و تاکنون هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده است.

وی با بیان این که دولت در این باره پیش از این نیز تصمیماتی داشته است، افزود: به طوری که در راستای توقیف نشریه «۹دی» چندین بار خیز برداشته شده است.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه تحمل نقد در دولت یازدهم بسیار پائین است، بیان داشت: بر همین اساس چنانچه تصمیمی بر توقیف رسانه‌هایی که زبان به نقد گشوده‌اند، اتخاذ شود، بعید به نظر نمی‌رسد.

مدیرمسئول نشریه «۹ دی» یادآور شد: البته چنین قصدی پیش از این بوده است، اما پس از تذکرات مقام معظم رهبری درباره حوزه فرهنگ مبنی بر حمایت مسئولان وزارت ارشاد از جریانات فرهنگی مؤمن و انقلابی انتظار توقیف این نشریه نمی‌رود.

حجت‌الاسلام رسایی گفت: وزارت ارشاد در این باره حساب و کتاب کرده و متوجه هزینه بالای توقیف رسانه‌ها شده است و بعید است بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری چنین اتفاقی بیفتد.

به گفته مدیرمسئول نشریه «۹ دی» فعالیت رسانه‌ها هم‌اکنون صریح و شفاف است اما برخلاف قانون نیست.

وی با بیان اینکه ما وظیفه‌ای برای تعریف و تمجید کردن نداریم، افزود: البته اگر در دولت اقدام مهمی متناسب با شاخصه‌های امام راحل و رهبری ایجاد شود، حتما برجسته‌سازی خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، بیان داشت: در این جلسه از حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی ارشاد درباره توقیف این نشریه سؤال کردم که وی در جواب گفت، چنین قصدی و برنامه‌ای در پیش نیست.

حجتالاسلام رسایی با بیان اینکه بعید است دولت راستگویان موضوعی را تکذیب کنند و باز آن اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: چنانچه نشریه ۹ دی توقیف شود، حماسه ۹ دی توقیف شدنی نیست و رسانههای دیگری مانند ۹ دی همین مطالبهگری را انجام میدهند.